Träna western

C

Cajza

jAg tränar lite western men har lite dålig fantasi vad jag ska hitta på för olika saker man ska göra.någon som skulle vilja hjälpa mig?:confused:

Sv: Träna western

Trail är ju alltid kul, bygg banor och utöka efterhand med olika svårigheter.

Åk på clinic eller kurs, testa något helt nytt.

Börja fr marken , lite nh, kolla lite i bra nh-böcker, och filmer, då kanske du tycker något verkar vara kul, gå vidare med att kanske åka o ta några lektioner för en tränare, gå med i en westernklubb, i western finns det så många olika grenar, så nåt borde du ju hitta på att träna på:- lycka till

Vänta på Marika hon kan säkert hjälpa dig eller Tina;)

Vet inte om det e till ngn nytta, vet inte om du vill ha sånnt som du behöver kunna till tävling eller om du bara vill träna allmänt hemma för skojjs skull men träna över och under pressenning, ta en stock eller liknande och binda ett rep i och lära hästen att släpa den (både skritta och rygga) och gå över bäckar/vattendrag utan att hoppa (va bara noga med att du vet vad det är för underlag) och lite sådant är ju alltid kul och stärker förtroendet mellan häst och ryttare: )

Försöke att rida barebak med En Handsfättning, vänster hand om du är höger, höger om du är vänster.
Az

Tack :laugh: Jag tror ite att dra stockar är så bra för hennes ben men gå över vattendrag och liknade (vatten pölar får väl räcka då det inte finns nåt annat)

Sätt upp koner i en fyrkant (en kona i varje hörn). När du kommer till konan så rid förbi den så att baken stannar vid den, och vänd sedan framdelen runt bakdelen ett kvarts varv - så att du kommer ut på nästa spår. Sedan kan man också göra tvärtom, stanna med framdelen vid konan och vänd bakdelen.

Eller, sätt upp konor - tex i slalom, eller i en fyrkant. Släpp tyglarna och rid runt konerna med hjälp av vikthjälper, sits och ben.

Har hon problem med benen? För det är inte meningen att det ska vara en tung stock, kanske ett kilo om ens det, det kan du ju välja själv, bara så att hon lär sig den "mentala" biten, ingen styrka eller så ska behövas, så mig veteligt bör hon inte ta någon skada av det:) fast du vet nog bäst själv vad hon klarar:)

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 598
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Jag behöver hjälp! Det är dags att börja fundera på en julklapp till min tränare. De senaste åren har jag fyllt på hennes schabrakförråd...
Svar
8
· Visningar
733
Senast: Tilly_85
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 330
Senast: Lady_S
·
Hemmet Det blir fler och fler saker som ska laddas/drivas med USB nu för tiden. Försöker hitta någon form av stående digital klocka med flera...
Svar
7
· Visningar
307

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Omröstningar