Träna upp traven?

I

IslandsAnna

Hejsan! Jag vet inte om jag har kommit rätt nu, men det får vi hoppas.
Jag har en islandsvalack på 17 år som jag köpt från en ägare som har skogsridit honom de senaste åren. Han har därför tappat sin trav, grisepassar istället!
Har ni några bra övningar? Använder man bommar snubblar han mest över..

Hälsningar Anna.

Sv: Träna upp traven?

Gör honom mjuk och smidig i sidorna. Jobba mycket volt. Longera honom på liten volt. Hittar han traven då?

När min häst hade svårt för traven jobbade jag massa trav på liten volt i lång låg form. I början var hon jätte 4-taktig, men efter några varv kom traven emr och mer. I början fick jag gnata mycket men det ger resultat!

Sv: Träna upp traven?

Hejsan! Jag vet inte om jag har kommit rätt nu, men det får vi hoppas.
Jag har en islandsvalack på 17 år som jag köpt från en ägare som har skogsridit honom de senaste åren. Han har därför tappat sin trav, grisepassar istället!
Har ni några bra övningar? Använder man bommar snubblar han mest över..

Hälsningar Anna.

Hur funkar traven i longering?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 616
Senast: ako
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 821
Senast: Kajsalisa
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 154
Senast: Bison
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 551
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar