Träna upp traven på ridtravaren.

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

Falskhet_

Har ett fd travare som ridhäst. Har bara tränats för travet ej gått något lopp. Men iaf. Ibland får en skumpig trav (travare traven) och undrar hur man tränar upp hästen för att trava rent. Det är ibland hon hamnar i sånt läge där hon är trött och tar den för att slippa trava. Typ när jag tränade för instruktör i veckan och vi skulle göra öppna på volt. Arbetstrav och jag fick bara henne inte att trava rent utan det blir bara skump av det hela. Så har någon bra tips hur man kan träna bort den skumpiga traven??

Sv: Träna upp traven på ridtravaren.

Jag har tyvärr inget tips, men våran travare travar som allra bäst när han får sträcka ut ordentligt. När han inte behöver känna att det blir "för trångt" som i paddocken utan tex på grusväg eller gärde istället. Då är det bara att sitta där man sitter och njuta nästan. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 670
Senast: AbCdE
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 654
Senast: Hedinn
·
Ridning Efter 25 års riduppehåll så gav jag mig tillbaka upp på hästryggen och av en ren slump så blev det en ridtravare som jag återupptog min...
Svar
12
· Visningar
1 968
Senast: kryddelydd
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 531
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar