träna upp fart

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare hermitage
  • Startdatum Startdatum
H

hermitage

har i år startat en shettis som har varit jätte duktig och har ett rekord på 3.00,7
men hon vill inte springa om hon tycker det räcker att ligga bakom . hon springer om dom andra när dom blir trötta.tränar omkörningar men brukar då få sakta ner för att hon ska springa om. nu har hon vinter vila men undrar sen när hon ska börja träna igen om ni har nått tips man kan träna så hon vill få fart o öka och vilja springa om

Senast ändrad av en moderator:
Sv: träna upp fart

Skygglappar funkade bra på min...

Då tog han sikte på att springa ifatt nästa när han tappade blickfånget på den närmaste.

Hur vill den inte springa om? Går den inte om någon, eller är det när den kommer först den inte fortsätter springa?

Vi brukade ofta skifta när vi körde i lag . alla på ett led och så går sista hästen fram och lägger sig först, sen går sista hästen fram o.s.v.
Om alla träning är så blir det naturligt för hästen att vara i de olika positionerna.

hon vill ligga bakom dom andra. om man lägger sig brevid någon så springer hon brevid den istället för att springa om men efter en stund får hon fart och springer om klungan och lägger sig först de är svårt att förklara

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
1 013
Senast: Nova123
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
959
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 171
Senast: Anna-Bella
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 309
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka