S
Stopek
börjar bli lite äldre och märker att inte alla muskler koms åt vid ridningen (och leder blir skörare). Tänkte höra om någon kan ge tips hur jag skall komma åt passiva muskler med olika styrkeövningar. Framförallt om det är någon som vet om det finns några studier på just det här med vad som behöver kompletteras i träning till ridningen. Kanske någon trevlig bok med övningar, eller hemsida. Eller så kanske ni är duktiga på att beskriva.
Jag styrketränar sporadiskt alla muskler på gym, men det är svårt att hinna få någon regelbunden tid till det, när man skall träna hästar med. Prioriteringen blir ju familj, hästar och sedan egen träning. Så några övningar som bara fokuserar på det saknade som man kan göra dagligen hemma är det jag är ute efter mest.
Hälsning Maja
Jag styrketränar sporadiskt alla muskler på gym, men det är svårt att hinna få någon regelbunden tid till det, när man skall träna hästar med. Prioriteringen blir ju familj, hästar och sedan egen träning. Så några övningar som bara fokuserar på det saknade som man kan göra dagligen hemma är det jag är ute efter mest.
Hälsning Maja