Träna shettis!!

A

akilles02

Hej på er alla! Jag har precis köpt en shettis som sällskap vill min stora häst och vill nu träna henne från marken då jag är för stor för att rida henne. Hur går jag tillväga?! :confused:
Tacksam för svar!!:bow:

Sv: Träna shettis!!

Jag har två shettisar varav jag tränar AR med den ena shettisen. Hur du ska gå tillväga är jag för dålig att tala om, men jag skulle ta hjälp av en instruktör. Eller prova mig fram :)

Vad jag vet finns det de som tränat sin shettis till att piaffera i tömkörning, tror jag läste en artikel om det en gång, det är ju jättefräckt! Kan däremot inte ge några råd, för jag undrar själv vad man ska göra med en grön häst... man vill ju gärna börja lite först innan man lägger pengar på kurser! Hoppas vi får fler svar!

Longera eller tömköra ? :D Om den har den konditionen alltså, om den bara har stått kanske du ska gå ut och gå i grimma eller träns tills den har fått lite kondition först :D Om den är inriden kanske du känner nån som har ett litet barn som kan "rida" den, ungar brukar ju gilla sånt :idea:

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 122
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 202
Senast: Äpplet.
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
534
Senast: MiniLi
·
Träning Eftersom jag ska genomgå en operation så kommer jag för det första ha lite tid då jag inte kan rida utan lämpligen får ägna mig åt...
Svar
16
· Visningar
1 203
Senast: Valle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30