Träna på mile eller 1000-metersbana???

tinafinis

Trådstartare
Med en vuxen häst spelar det kanske ingen roll på vilken bana man tränar på av det som nämns i rubriken.

Men för en unghäst, som ska ut och bekanta sig på banan och lära sig där.
Ska man kanske satsa på att träna på 1000-metersbana då?

Får man träna på en bana som man inte tillhör? Tillhör tingsryd, får jag träna i halmstad då?

Sv: Träna på mile eller 1000-metersbana???

Jag skulle nog träna även mina unghästar på Tingsryd. Ju större desto mindre slitage för benen, anser jag. Har inte märkt att unghästarna skulle ha svårare att springa i doserade kurvor sedan. Vet flera från Kalmar som gärna tränar på Tingsryd på grund av ovanstående. Huruvida Halmstad tar emot andra vet jag inte. Kalmar får du betala box och anläggningsavgift om du ska vara där och träna... Om du inte har ett proffs att sela ut hos då, men då måste du fortfarande betala banavgiften antar jag.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 332
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 516
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
11 628
Senast: SiZo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 040
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar