Träna inför dressyr program?

B

Black_Rose_

Hjälp!
Nu är det så här att våran skola ska vara med och tävla mot en annan naturbruks skola i körning, hoppning och dressyr.
Och jag ska vara med och tävla i dressyren,
men nu är det så att jag är sååå dålig på att komma i håg hela programmet.. :crazy: och btw, det är bara en liten LB:1 :o

Några tips att dela med er? :confused:

Tpf :)

Sv: Träna inför dressyr program?

Läs igenom programmen flera gånger och rita upp en bana mad bokstäverna. Rita programmet på banan med fingret tills det går automatiskt. Spring sedan programmet flera gånger själv tills det går som ett rinnande vatten.
De flesta programmen är dessutom ganska logiska. LB:1 är ganska enkelt programm att komma ihåg för man gör likadant i båda varven. Så kolla likheterna i programmen du ska lära dig. Kan också hjälpa.

Lycka till!

om du har möjlighet rid igenom de ett par gånger bara så vägarna sitter automatiskt!

man får ju tydligen lov att ha någon som står och ropar programpunkterna när man rider, kanske är en bra lösning?

Här kommer ett drastiskt tips från mig som också förut var OTROLIGT dålig på att lära mig nya program... (men av ngn konstig anledning så är det så att när man väl lärt sig 1 program riktigt, riktigt ordentligt så går det väldigt mkt snabbare att lära sig ytterligare program! Varför det är så kan jag inte riktigt svara på men jag vet mga fler som upplevt det. Så det finns hopp! :banana: )

Hursomhelst så tyckte jag att det fungerade väldigt bra att märka ut bokstäverna till banan på vardagsrumsgolvet. Sen så läste jag upp programmet och spelade in det på band som jag sedan spelade upp medans jag sprang programmet! :D
För om jag skulle läsa samtidigt som jag sprang så blev det alldeles för mga avbrott hela tiden så jag fick inte in något flyt.
Och jag lovar att jag sprang det MGA gånger!!! :D

Tusen tack för alla underbara svar! :bow:
Har ridit både igår och idag, och tränat på programmet, och jag tror den sitter nu! :banana:

Nu börjar man bli nervös..snart är det ju dags.. :crazy:

Kanske ska berätta för alla hur det gick, om någon nu är intresserad :crazy:
Kom på delad första plats med 153 poäng :banana:
Så lycklig man var hela den dagen!

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 026
Senast: Mia_R
·
Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 834
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 345
Senast: Castellini
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 188
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar