träna hästen till ökad trav

B

bootzie

ja nu har jag börjat rida lite dressyr och tänkte tävla lite smått men jag undrar hur jag ska träna upp den ökade traven på henne... hon är väldigt pigg men hur ska jag få henne att länga steget

Sv: träna hästen till ökad trav

det kommer med styrkan. träna massa tempoväxlingar i trav, tre skritt fram o tre tillbaka.

min har fått en enorm ökad trav nu som han blivit starkare och kan gå mer samlad. härlig känsla!

om du precis börjat träna dressyr o tänkt börja tävla lite smått, behöver du inte tänka på ökad trav på länge. rörelsen kommer först i LA:5 :)

men det är endå kul att kunna :D typ i Lc är det ökad trav i snett igenom å då kanske man får extra om den är bra ;)

I LC är det förlängd steglängd, sedan kommer mellantrav i LB/LA sen kommer ökad trav i MSV och uppåt. Samlingen ökar för varje steg (första har knappt ngn samling alls)

mja, det funkar inte riktigt så att man plockar ut det som ser kul ut. :) den ökade traven är förknippad med absolut samling och kommer sent på utbildningsstegen. därför kan du inte utföra en ökad trav på riktigt länge.

lycka till med dressyrträningen!

Liknande trådar

Ridning Hej, jag har varit medryttare på en häst i snart fyra månader. Det finns dock ett ganska stort problem, hon blir väldigt pigg i...
Svar
17
· Visningar
875
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
604
Senast: Mli
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 556
Senast: Raderad medlem 149793
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och...
2
Svar
21
· Visningar
1 242

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka