Träna galopphäst?

Sv: Träna galopphäst?

Trodde knappast att det var regelrätt travträning på galoppörerna utan menade den mängdträning jag tyckte mig se. Det är kul att läsa lite hur det läggs upp. Tränar också ex intervaller i klätterbacken (skritt, antar att det är vad du också menar). Det gör jag tex för att spara ben och leder efter starter men ändå hålla ångan uppe på pålle alt inte dra på pålle alltför mycket överskottsenergi. Det känns som mycket är likt och mycket skiljer. Med ex travare har man ju fördelen av att kunna träna mycket tidigt på lägre nivå utan alltför stora påfrestningar. Skritta med vagn och trava lite lätt kostar inte på så mycket. Uppsuttet kan man ju inte börja med lika tidigt. När jag rider in brukar det redan finnas muskler. Naturligtvis kan somliga individer ha fått rejäla ryggproblem innan man kommit så långt, trav kan ju leda dit, men halleluja för skog, mark, klättring, galopp, massage, stretching, longering, förebyggande körning och en duktig equiterapeut!!!!

Jo jag har annat att göra också ;) Ska nog skynda mig nu....!!!!:bump:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 272
Senast: Äpplet.
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 279
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 087
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
370

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka