Träna från marken...

B

**BORTTAGEN**

Jag har just köpt ett sexårigt varmblod som bara blivit riden i skogen ett par gånger. Jag vill nu jobba henne från marken för att bygga upp hennes "ridmuskler" innan jag börjar rida henne, är det nån som kan tipsa mig om övningar?
Hon har lätt för att bli uttråkad och enda gången hon går fram ordentligt är när jag longerar henne...
 
Longera,tömkör,klättra mycket.Ut och gå långa skogspromenader i olika typer av terränger så hon får lyfta ordentligt på benen.Trava över cavalettibommar kan hon ju också göra fast du står brevid.Viktigt om hon har lätt för att bli uttråkad är att variera träningen mycket!
Lycka till!
 

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
519
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 587
Senast: Freazer
·
Ridning Jag behöver råd. Jag har köpt en 5 åring som inte är riden jättemycket. Nu har jag märkt att varje gång hon börjar bli trött stannar...
Svar
13
· Visningar
1 506
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 122
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp