Nominous
Trådstartare
Jag har lagt mycket fokus på att få min häst att hoppa upp sig mer i sprången och mycket har lagts på att rycka upp frambenen bättre. Han har vart slarvig med dem och ge hamnar gärna osynkat med varandra och hänger hit och dit (mycket pga dåliga språng). Men med mycket travhoppning och studs har vi nu fått till sprången och frambenen till att bli riktigt kvicka och uppdragna. Det har verkligen gett resultat! Och att man kan påverka frambenen är ju vidare känt, men hur är det med att få dem att öppna upp bak?
Jag skulle verkligen vilja ha tips på övningar och vad man kan tänka på för att försöka få dem att öppna upp. Min vill gärna hoppa med lite knipande bakben. Jag har ingen aning om bakbenstekniken är som den är född eller om man kan påverka och stärka den som med frambenen?
Vad säger ni?
Jag skulle verkligen vilja ha tips på övningar och vad man kan tänka på för att försöka få dem att öppna upp. Min vill gärna hoppa med lite knipande bakben. Jag har ingen aning om bakbenstekniken är som den är född eller om man kan påverka och stärka den som med frambenen?
Vad säger ni?