Träna dressyr...

fettso

Trådstartare
Jag undrar om ni andra tränar dressyr för "vanlig" dressyrtränare med era islandshästar??
Jag gör nämligen det...:D

Har ej börjat tölta henne än...

Sv: Träna dressyr...

Jag tränar för en centrerad ridning-instruktör, som har tävlat i dressyr o fälttävlan, men inte isisar, det är skitbra!

Jag tränar centrerad ridning för en halvblodsryttare :idea: fungerar super, hon är jätteduktig. Iof har hon ägt islänning också, så hon kan undervisa lite i tölt. ;)

knapplån
Jag rider en gång i veckan för dressyrtränare, och har gjort så i över tre år. Jag kan verkligen rekommendera kontinuerlig hjälp, både för dig och hästen.

Jag brukar träna centrerad ridning för en icke gångartstränare samt "vanlig grundläggande dressyr" för en tjej som inte heller har någon erfarenhet av extra gångarter. Men det funkar super ändå. Man behöver ju träna på de andra gångarterna också! Men så har jag också en islandshästtränare som jag rider mest för.

För mig gick det sådär när jag red för en vanlig dressyrtränare. Min häst vill gärna vara lång och på framdelen i traven. Det var svårt för min ridlärare att förstå att jag inte bara kunde kota upp pch samlahenne. det vart tölt då. :p Hon fick även prova henne, och det blev bara tölt då. =/

Likaså ville hon gärna att vi skulle trava öppnor på långsidor och trava skänkelvikningar. Haha, min häst hade ingen koll på sina ben, hon blev förböjd och traven var så fyrtaktig den bara kunde bli.

Kände då att det inte gav så mycket.

För mig gick det sådär när jag red för en vanlig dressyrtränare. Min häst vill gärna vara lång och på framdelen i traven. Det var svårt för min ridlärare att förstå att jag inte bara kunde kota upp pch samlahenne. det vart tölt då. :p Hon fick även prova henne, och det blev bara tölt då. =/

Likaså ville hon gärna att vi skulle trava öppnor på långsidor och trava skänkelvikningar. Haha, min häst hade ingen koll på sina ben, hon blev förböjd och traven var så fyrtaktig den bara kunde bli.

Kände då att det inte gav så mycket.

Precis. Typiskt dressyrryttare att alltid gå för fort fram utan att grunden är genomarbetad. Jag rekomenderar alla att mer eller mindre pröva akademisk ridkonst!

Japp=)
Många av hennes elever rider islandshäst så hon red en termin på ridskola bara för att få prova gångarterna själv också.

Jag undrar om ni andra tränar dressyr för "vanlig" dressyrtränare med era islandshästar??
Jag gör nämligen det...:D

Har ej börjat tölta henne än...

Jag föredrar faktiskt att träna för vanlig dressyrinstruktör(alltså tex strömsholmsutb inom vanlig häst)mer än islandshästinstruktörer & gjorde det mkt förr.
Har ingen transport just nu men när jag fått tag i en ska jag börja träna för dressyrtränare igen, det ger väldigt mkt.
Centrerad ridning är inte ngt jag är så intresserad av kan tilläggas, tycker det verkar..inte min stil bara=)

Liknande trådar

Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
284
Ridning hej, jag rider islandshäst och har många olika träns men jag vill börja träna min häst bettlöst så då undrar jag om det är bättre med...
Svar
2
· Visningar
341
Senast: Sryoqwe
·
Ridning Hej! Jag undrar hur ofta det är optimalt att träna bommar? Har ett sto som jag tränar bommar med en gång i veckan. (Islandshäst )...
Svar
8
· Visningar
748
Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
960
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka