Träna bort fölmage.. stor buk...

L

loxi2985

:bump:hej har köpt ett hbl sto på 15 år som har en otrolig mage... fick föl för 3 år sedan som hon gått med hela tiden.. den har alltså diat tills nu..:confused:..har satt i gång henne med longering och skritt turer, vill ha bra tips på träning för att få bort "kulan". hon är för övrigt i normal hull.:bump:

Sv: Träna bort fölmage.. stor buk...

Galoppträning är väldigt effektivt för att få tajta magmuskler. Lugn galopp långa sträckor, samt galoppfattningar. Sedan handlar det om fodret ockås, ordentligt med protein så den kan stärka de muskler som töjdes under dräktigheten. Fast du måste förstås ta det lugnt med galoppen om hästen är underigångsättning.

När du fått upp henne i så pass god kondition så att du kan börja gallopera, gör det! Cantra så länge som möjligt i lagom tackt! Ger både god kondition och en snygg mage :)

hon är känslig för mycket proteiner,,,,får typ små utbuktningar under magen,,
kan någon ge exempel på två veckort träningsövningar.. har i dag börjat trava lite.:rofl:

hon är känslig för mycket proteiner,,,,får typ små utbuktningar under magen,,
kan någon ge exempel på två veckort träningsövningar.. har i dag börjat trava lite.:rofl:
ger henne E vitamin också.

:bump:hej har köpt ett hbl sto på 15 år som har en otrolig mage... fick föl för 3 år sedan som hon gått med hela tiden.. den har alltså diat tills nu..:confused:..har satt i gång henne med longering och skritt turer, vill ha bra tips på träning för att få bort "kulan". hon är för övrigt i normal hull.:bump:
Jag köpte oxå ett sto som hade fått föl! Hon var Otroligt tjock när hon kom hade gått i hagen i princip 3 år då! (hon var avelssto i 12 år förut och fick 3 föl)

Vi började med sakta motion som t.ex. promenader och lätt ridning! Sen ökade vi på promenaderna och började rida henne mera effektivt! :D Samt så tränade vi NH! Och på vintern galopperade vi jättemycket i snön! Så nu är kulan borta^^

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 243
Senast: mackan
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 144
Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 155
Senast: exotic
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 267

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka