J
jezekl
Jag ska köra in min fjording har jag tänkt mig, ska "skicka" honom till en grangård och en tränare som ska köra in honom åt mig (samt lära mig köra). Innan dess behöver jag få bort hans bakrädsla, som inte passar ihop med körning. Jag vill ha förslag på hur jag gör det. Jag behöver också lära honom att stå still. Det vill jag också ha förslag på hur jag ska göra. Jag tränar en del på att få honom stå still i stallgången, vilket funkar ibland när jag är där, så fort jag vänder ryggen till går han iväg. Han kan inte stå still tex när jag ska sitta upp på honom, vilket jag tragglar med att lära honom..
Så ge mig massvis med tips och idéer på hur jag kan lära honom dessa två saker, för att underlätta inkörningen.
Finns det något annat jag kan öva honom på för att underlätta inkörningen? Dvs göra så det går fortare för tränaren när han väl flyttas till det stallet?
Så ge mig massvis med tips och idéer på hur jag kan lära honom dessa två saker, för att underlätta inkörningen.
Finns det något annat jag kan öva honom på för att underlätta inkörningen? Dvs göra så det går fortare för tränaren när han väl flyttas till det stallet?