Tråkigt idag..

Tussilago

Trådstartare
I brist på annat att göra lägger jag ut lite bilder här på jycken! Gissa gärna ras och ålder! Och kom med en massa kommentarer!
12043659.jpg

12043924.jpg

12043926.jpg

12043661.jpg

Sv: Tråkigt idag..

Rasen vet jag inte. Men hunden är verkligen stilig.

Hon är 25% schäfer, har två raser till i sig! Och hon ÄR trevlig! Inte bara enligt mig, utan alla som trffar henne blir "kära". Folk BER om att få vara hundvakt åt henne! En riktig pärla till hund!

Jag gissar schäfer/labbe/ bordercollie
6år kanske?
Jättefin . :love:
Tycker om att gå på saker?Det skulle min aldrig göra. Usch och fy säger hon ,gud om hon skulle ramla ,hon skulle dö av skam om någon såg det.:D

Tittilo är det på spåren, hon är 50% Border Collie, 25% schäfer, och så 25% av nåt annat, som INGEN har lyckats gissa på. Det enda hon fått av den rasen är väl hängande öron.
Och ni tror att hon är lite äldre än hon verkligen är, hon är ca 4,5 år.

Japp, hon ÄLSKAR att gå på saker, hon är ju en agilityhund!!

Tittilo är det på spåren, hon är 50% Border Collie, 25% schäfer, och så 25% av nåt annat, som INGEN har lyckats gissa på. Det enda hon fått av den rasen är väl hängande öron.
Och ni tror att hon är lite äldre än hon verkligen är, hon är ca 4,5 år.

Japp, hon ÄLSKAR att gå på saker, hon är ju en agilityhund!!

labbe då? tror det behövs mer ledtrådar:bump:

Okej, fler ledtrådar.. Inte labbe, fast hon har labbeöron..
En aktiv ras, jakthund tror jag det är i grunden (typ) 2 färgad, med lite längre päls.. Och långa öron, o söööta ögon..

ingen aning faktiskt..men tänkte just på hennes ögon, dom var otroligt vackar och uttrycksfulla :)

Full pott till Mysgrisen!!
Hon är alltså 50 % Border Collie, 25% Schäfer och 25% Welsh Springer spaniel!
Född i skåne och har "kennel"namnet ExBolinas katinka, kallas Inka.
Det blev ett par kullar av den här korsningen, och går man på hur Inka är så är det en underbar korsning!
Pigg o vaken, superupppmärksam o lydig, men lugn som en filbunke inomhus. Blir inte "knasig" då hon inte får motion nån gång. Dessutom är hon självlärande nära på!
Folk tror jag tränat o tränat för att få henne som hon är idag, men det har jag inte. Går lös jämt med mig, skulle aldrig få för sig att sticka, är så "mammig". Puss från Inka för ert beröm!

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 064
Senast: Myrten
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 602
Senast: Cissi_ma
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
571

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit
  • Miklem träns !
Tillbaka