Tråkig sambo

Sv: Tråkig sambo

Sen vill jag veta vad det är alla snackar om som är så skönt med sex, själv har jag inte upplevt det. Dom få gånger som det gått så har det precis börjat bli skönt men då är han färdig..
Du säger att det gör ont, men använder ni glidmedel?
Jag kan inte ha sex utan glidmedel, det gör jätteont en bra stund. Spelar ingen roll hur upphetsad jag är, det gör ont ändå. Så jag använder alltid glidmedel.

Sen när det kommer till njutning så handlar det mycket om att lära känna sig själv och vad som behövs för att njuta samt att få orgasm.

Själv kommer jag inte bara av att ha samlag, in och ut. Jag måste stimulera klitoris för att få orgasm.

Du behöver inte svara, men onanerar du? Hur gör du för att komma då? Vad är det som är skönt? Det är ju samma sak fast med en annan person. :)

Försök stärka ditt självförtroende, det är visserligen inte lätt under rådande omständigheter men försök. Då kommer du att må bättre, och då tror jag det blir lättare för dig oavsett det blir separation eller fortsättning.

Läs några böcker om självförtroende, och kanske lite om anknytningsteorin.
Nu tror du att din nuvarande partner är din "sista chans", vilket INTE är sant.
Som gammal tant (50+) tycker jag, att man som ung behöver "prova flera" för att finna ut vilken typ av person man funkar bäst med.
Jag tror även att sexet är jätteviktigt i en bra relation, det funkar som ett sorts klister mellan halvorna.

För er har sex blivit en tråkig misslyckad prestation, där din kille "inte vill" och du upplever smärta. Ni har båda "hört sägas" att sex ska vara bland det mysigaste som finns i livet - och känner er båda misslyckade och oattraktiva.
Därför reagerade ni båda så starkt när terapeuten tog upp ämnet, att ni valde avsluta familjerådgivningen. Jag tycker ni ska gå tillbaka och berätta hur svårt det blev för er, alternativt byta terapeut. Tyvärr tror jag inte att ni reder ut den uppkomna situationen på egen hand.

Eftersom du är missnöjd med nuvarande situation är jag övertygad om att du så småningom kommer att få uppleva sex när det är som bäst - och då kommer du att gräma dig för att du "tragglade" för länge i ditt gamla förhållande. Lycka till!

Så, du säger alltså att det är ert sexliv (eller snarare avsaknad av) som är det stora problemet.

Du skriver
Sen vill jag veta vad det är alla snackar om som är så skönt med sex, själv har jag inte upplevt det. Dom få gånger som det gått så har det precis börjat bli skönt men då är han färdig..

Då funderar jag genast på två saker (som du inte behöver svara på här om du inte vill, men som kanske kan vara nått att fundera på).
1) Hur känns det när du tillfredsställer dig själv, och vad tycker DU om för att få orgasm? Om du inte själv vet hur du gör och vad du tycker bäst om så är det ju svårt att tala om för din partner hur han ska göra för att det ska vara skönast för dig.
2) Vad menar du med att ”han är färdig”?
Då kan ni ju pröva att låta honom tillfredsställa dig FÖRST, och sen kan ni ha samlag eller vad som nu kan vara mysigt för honom.

Jag kan ju ha HELT fel, men när jag läser vad du skrivit i tråden får jag intrycket av att du själv kanske inte tillfredsställer dig själv så ofta, och att du kanske inte har 100% koll på vad DU tycker är skönt, och hur du lättast får orgasm?
Jag får också intrycket av att när ni har sex så har ni samlag – punkt slut. Och att ni på nått sätt förväntar er att du ska få orgasm bara av att ha samlag, men du hinner inte fram för då är han redan klar?

Om jag har fattat fel så ja… då är problemet nått annat. Men har jag fattat rätt så tror jag att en väg att gå är att du testar dig fram på egen hand så att du har stenkoll på vad som funkar för dig, sen att ni pratar om det och vad ni gillar och inte – och kanske att du vägleder honom under själva tillfället, och så att ni utforskar lite andra saker än bara in/ut.
Se till att han tillfredsställer dig innan han kommer.

Min sambo är riktigt tråkig rent ut sagt. Jag försöker hitta på saker som vi kan göra tillsammans men han är alltid negativ och "vill inte" eller "har inte lust" eller "orkar inte".
Detta är en exakt beskrivning på mig som man i ett förhållande där sexlivet inte fungerar. Jag är rätt säker på att jag inte är ensam att fungera på detta sätt.

Detta är en exakt beskrivning på mig som man i ett förhållande där sexlivet inte fungerar. Jag är rätt säker på att jag inte är ensam att fungera på detta sätt.

Så du menar att för att sexlivet inte fungerar så blir du tråkig..?? Man kan ju också bli väldigt osugen på sex om partnern alltid är negativ. Bara en tanke.

Så du menar att för att sexlivet inte fungerar så blir du tråkig..?? Man kan ju också bli väldigt osugen på sex om partnern alltid är negativ. Bara en tanke.
Jag vet rent intellektuellt att det är kontraproduktivt.

Kan du säga i ett långt förhållande vem som började att 'göra fel'?
Är det inte lättare att från här och nu ta ett avstamp och försöka rätta till vad som är fel?

Har jag otur får jag inte förlängt jobb i nästa vecka och då kan jag spendera den veckan tillsammans med min sambo och kanske reda ut många olika saker.

Detta säger ALLT.

För mig hade det varit "Har jag TUR får jag inte förlängt jobb nästa vecka utan kan istället lägga tid och kraft på att reda ut delar av vårt förhållande så vi kan gå vidare i livet - hur det nu ska se ut".

Att vara tillsamman med någon för att man inte klarar sig själv måste vara det något av det mest förnedrande man kan utsätta sin partner för.

Jag fattar hur du menar, men ärligt. Hade ts skrivit så som i ditt exempel hade hon blivit hängd för att hon inte "vill" jobba. (Ts har skrivit i någon tråd där ämnet arbetslöshets diskuterades)

Och ändå så säger det så mycket om hur tankegången är.

Jag håller med de som också tycker att förhållandet verkar ha spelat ut sin roll och inte (längre) tillför TS (eller partnern) något. Det verkar mer vara ett sätt att lösa vardagen för TS (som inte klarar sig själv). Hellre än något som varje morgon väljs på nytt för att det tillför livet glädje och passion.

Nej, så känns det inte varje morgon, och det tror jag inte det gör för någon. Men det känns ändå som TS väljer relationen av alla de fel orsakerna.

Man kan inte stanna hos någon annan för att man inte tror man klarar sig själv.

Citatet ovan är ett utmärkt exempel på varför du borde bo själv (förutom det dåliga förhållandet). Som vuxen ska man kunna ta ansvar för (och hand om) sig själv.

Jag kan ta hand om mig själv bara att jag slarvar lite och skjuter saker framför mig hela tiden.

Du säger att det gör ont, men använder ni glidmedel?
Jag kan inte ha sex utan glidmedel, det gör jätteont en bra stund. Spelar ingen roll hur upphetsad jag är, det gör ont ändå. Så jag använder alltid glidmedel.

Sen när det kommer till njutning så handlar det mycket om att lära känna sig själv och vad som behövs för att njuta samt att få orgasm.

Själv kommer jag inte bara av att ha samlag, in och ut. Jag måste stimulera klitoris för att få orgasm.

Du behöver inte svara, men onanerar du? Hur gör du för att komma då? Vad är det som är skönt? Det är ju samma sak fast med en annan person. :)

Ja vi har använt glidmedel.
Orgasm? Är det inte bara killar som får det? Hade jag fått för mig.
Onanerar? Vet knappt vad det är eller vad det går ut på..

Försök stärka ditt självförtroende, det är visserligen inte lätt under rådande omständigheter men försök. Då kommer du att må bättre, och då tror jag det blir lättare för dig oavsett det blir separation eller fortsättning.

Läs några böcker om självförtroende, och kanske lite om anknytningsteorin.
Nu tror du att din nuvarande partner är din "sista chans", vilket INTE är sant.
Som gammal tant (50+) tycker jag, att man som ung behöver "prova flera" för att finna ut vilken typ av person man funkar bäst med.
Jag tror även att sexet är jätteviktigt i en bra relation, det funkar som ett sorts klister mellan halvorna.

För er har sex blivit en tråkig misslyckad prestation, där din kille "inte vill" och du upplever smärta. Ni har båda "hört sägas" att sex ska vara bland det mysigaste som finns i livet - och känner er båda misslyckade och oattraktiva.
Därför reagerade ni båda så starkt när terapeuten tog upp ämnet, att ni valde avsluta familjerådgivningen. Jag tycker ni ska gå tillbaka och berätta hur svårt det blev för er, alternativt byta terapeut. Tyvärr tror jag inte att ni reder ut den uppkomna situationen på egen hand.

Eftersom du är missnöjd med nuvarande situation är jag övertygad om att du så småningom kommer att få uppleva sex när det är som bäst - och då kommer du att gräma dig för att du "tragglade" för länge i ditt gamla förhållande. Lycka till!

Vi får se vad som händer, just nu ska jag försöka ta mig igenom en jobbig arbetsvecka först. Har hänt lite väl mycket olyckor på jobbet på sistone när jag varit inblandad och jag är rädd att de inte vill ha mig kvar för att det hänt saker, så jag vet inte om oron där sprider sig till oro för förhållandet också. :(

Så, du säger alltså att det är ert sexliv (eller snarare avsaknad av) som är det stora problemet.

Du skriver

Då funderar jag genast på två saker (som du inte behöver svara på här om du inte vill, men som kanske kan vara nått att fundera på).
1) Hur känns det när du tillfredsställer dig själv, och vad tycker DU om för att få orgasm? Om du inte själv vet hur du gör och vad du tycker bäst om så är det ju svårt att tala om för din partner hur han ska göra för att det ska vara skönast för dig.
2) Vad menar du med att ”han är färdig”?
Då kan ni ju pröva att låta honom tillfredsställa dig FÖRST, och sen kan ni ha samlag eller vad som nu kan vara mysigt för honom.

Jag kan ju ha HELT fel, men när jag läser vad du skrivit i tråden får jag intrycket av att du själv kanske inte tillfredsställer dig själv så ofta, och att du kanske inte har 100% koll på vad DU tycker är skönt, och hur du lättast får orgasm?
Jag får också intrycket av att när ni har sex så har ni samlag – punkt slut. Och att ni på nått sätt förväntar er att du ska få orgasm bara av att ha samlag, men du hinner inte fram för då är han redan klar?

Om jag har fattat fel så ja… då är problemet nått annat. Men har jag fattat rätt så tror jag att en väg att gå är att du testar dig fram på egen hand så att du har stenkoll på vad som funkar för dig, sen att ni pratar om det och vad ni gillar och inte – och kanske att du vägleder honom under själva tillfället, och så att ni utforskar lite andra saker än bara in/ut.
Se till att han tillfredsställer dig innan han kommer.

1) Inte en aning.

2) Ja, han kommer å sen är det slut typ.

Nja, det är inte bara samlag och personligen gillar jag bäst allt annat än samlaget då det är det som gör ont. Sen har jag känt att det inte har varit så viktigt så jag har typ struntat i det, inte kul med något som gör ont.

Har helt enkelt inte prioriterat det utan andra saker istället.

Detta säger ALLT.

För mig hade det varit "Har jag TUR får jag inte förlängt jobb nästa vecka utan kan istället lägga tid och kraft på att reda ut delar av vårt förhållande så vi kan gå vidare i livet - hur det nu ska se ut".

Att vara tillsamman med någon för att man inte klarar sig själv måste vara det något av det mest förnedrande man kan utsätta sin partner för.

Nä för utan pengar kan jag inte göra ett jota och hur kul är det på en skala?
Visst jag kan umgås mer med min sambo som har semester en vecka till, men sen då när han börjar jobba? Vad ska jag göra då och då är vi tillbaka där vi var innan jag fick jobb då han tycker allt är jobbigt att få stå för allt, nej tack jag vill inte tillbaka dit igen. Det var jobbigt nog som det var.

Nu blev det plötsligt väldigt tydligt. Ni har båda en del att lära. En hel del.
Om det finns sex-terapeuter, så skulle en sådan kunna göra underverk.

Det är inget fel på din sambo.
Det är inget fel på dig.
Det är inget fel på ert förhållande. Egentligen.
Ni behöver bara att lära er hur ni båda fungerar.

Senast ändrad:

Jag har själv levt i ett jäkligt jobbigt förhållande, och vet du.. det går att bli lycklig utan den andre även om man inte tror det. Du kanske "inte har något annat". Men vet du, det kommer du att få. Bara du vågar släppa.

Jag tror på dig.

Om det är så att det bara är sexet som är problemet, och att ni båda är väldigt okunniga och oerfarna när det gäller sex, är det nog bra för er att skaffa professionell hjälp. Och glöm inte att fundera över om ni även har medicinska problem, både kvinnor och män kan behöva medicinsk hjälp för att få sexet att funka.

Men vännen, menar du att du inte visste att kvinnor kan få orgasm? :eek:

Om du är seriös, prova när du har tid och är ostressad att leka med klittan och smeka dig själv och se vad som händer (förkortad version;))
Tror också en stor del av problemet ligger i sexet för er, känner precis igen känslan när det inte fungerar.

1) Inte en aning.

2) Ja, han kommer å sen är det slut typ.

Nja, det är inte bara samlag och personligen gillar jag bäst allt annat än samlaget då det är det som gör ont. Sen har jag känt att det inte har varit så viktigt så jag har typ struntat i det, inte kul med något som gör ont.

Har helt enkelt inte prioriterat det utan andra saker istället.

OK.
OM det är så att du tycker att det stora problemet i ert förhållande är att ert sexliv inte funkar bra så tycker jag att du ska ta tag i problemet.

För det första så skulle jag om jag varit i din situation sätta igång och testa själv.
Orgasm är trevligt som fan att få, och det är så klart lättare för dig att känna själv vad som funkar och hur du ska göra osv.
Så sätt igång och utforska dig själv av hjärtans lust.

När DU sen vet hur det funkar så kan du hjälpa din sambo att förstå hur han ska göra, och säg att han får vänta tills du har kommit innan han kommer.

Om det är så att själva samlaget gör ont så beror det kanske på att du spänner dig för att du vet att det ska göra ont, eller att du kanske inte är nog "sugen"?

En lösning kan vara att du bestämmer takten och han får ligga still och låta dig sköta det hela i den takt du känner är bra.
Eller så testar ni att ha sex utan samlag ett tag...

Lär dig vad DU gillar, och ställ krav på din kille att det ska vara skönt för er båda! Gör inget som du inte gillar, och absolut inget som gör ont!

Liknande trådar

Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
8 422
Relationer Tänkte från början göra ett anonymt nick men orkar faktiskt inte. Ni som känner mig irl kan ju hålla låg profil. Igår släppte min sambo...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 451
Senast: Svartkatt
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 667
Senast: tott
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 103
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar