Trakehnerhingsten Insterburg såld till Sverige!

KickiH

Trådstartare
Källa Tidningen Ridsport
http://www.tidningenridsport.se/Article.aspx?m=45207&a=412775

Han har ett Dressyrindex på 157 !
Premiehingst
Segrare 70-dagars-test
Trakehner Bundeschmpion 2003 och 2004
Bronsmedalj på Bundeschampionatet + VM 2005
Topp-placeringar i GP, German masters och i World Cup m.m.
Med sin ryttare Carola Koppelmann var han vinstrikaste Trakehner i Dressyr 2009 i världen.

hvp-insterburg3.jpg

Sv: Trakehnerhingsten Insterburg såld till Sverige!

Mitt fullblod ska vara lekpappa till bla en åring efter Insterburg-Don primero. Det är en mycket elegant (för att inte säga gracil) individ, något mindre än sina jämnåriga kompisar men lätta trevliga rörelser och bra balans!

KL

Någon som vet vart jag kan hitta en uppställningsbild på honom?
Har letat men hittar bara under ryttare. Är svag för trakehnare och tänker att han skulle kunna vara en kandidat till mitt sto.

Spännande. Vill också gärna se exteriörbilder.:idea:

Tack!

Varför tänkte jag inte på att titta där:o

KL

Vet ngn vilken station han kommer att stå på och var man kan hitta info om det?

Vad tycker du om honom Görel? Intryck? Du som kan det här bättre än de flesta av oss;)

Jag tycker att det är svårt att se på en enda bild. Det är en exteriör detalj som jag undrat över när jag sett ridbilderna som jag inte ser på bilden, men jag vill väldigt gärna se honom live innan jag vågar uttala mig;)

Tyvärr inte, men med tanke på "vad det nu heter" kring halsen är bilden kanske från hans premiering?

Riktigt kul med en så fin trakhenerhingst i Sverige. Höga avelsindex och egna meriter på allra högsta nivå.

**KL**
Hittar inte vad han kostar, vart ska jag leta efter det?
/U

Jag har sett honom live och galoppen går inte av för hackor :love:! Däremot är traven inte så jätte spektakulär. Men han är otroligt snygg, med massor av utstrålning!

KUL! Honom har jag kikat på ett tag! :love: Kommer han alltså stå stationerad i Sverige i år!? Vet någon på vilken station? På hemsidan som någon länkade till står det att han finns på FAI och TAI, men jag är så feg för utlandsskick... Vore fantastiskt roligt om han ska stå i Sverige och inte kostar alltför mycket!

Jag är väldigt svag för trakehnare, kanske för att märren här hemma är en!? :angel: Men de finns ju bara på fryst och stationerade utomlands... :cool: Så står den här mannen i Sverige så är han väldigt aktuell!

Med Insterburg har vi ju två trakehnare i Sverige, glöm inte Szkopul;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka