Trakehneravel/härstamning

MrsLinderholm

Trådstartare
Hej!
Tänkte kolla om det finns någon här som är duktig på härstamning av Trakehner och vad man bör tänka på vid avel av dem.

Undrar främst om hingsten Summertime, Mago XX (Taf 8001) (gissar på att det är ett fullblod reg. i Trakehnerförbundet) samt hingsten Henkel (Taf 7701).

Stona i fråga är Sarogna (DE309090500286 DEU Trak) samt Ronja (HT 9738 DK Trak.)

Mycket tacksam för svar!
 
Summertime har inte lämnat så bra på tävlingshästar, hans index i Tyskland är Dressyr 98 Hoppning 72. Hans avkommor är ofta mycket stora. Han betäckte väldigt mycket som yngre.
Exteriörindex baserat på 77 trakehner-döttrar
Typ 108
Kropp 121
Extremiteter 125
Skritt 119
Trav 129
Galopp 122
Totalt 122

Just denna helgen när det Trakehnerkörung i Neumunster så grävde en grävmaskin av kabeln till mitt internet vid lunchtid igår :banghead: :rage: Varför just nu ????
Så jag får återkomma med mer info när jag får tillbaka min dator i drft igen.
 
Summertime har inte lämnat så bra på tävlingshästar, hans index i Tyskland är Dressyr 98 Hoppning 72. Hans avkommor är ofta mycket stora. Han betäckte väldigt mycket som yngre.
Exteriörindex baserat på 77 trakehner-döttrar
Typ 108
Kropp 121
Extremiteter 125
Skritt 119
Trav 129
Galopp 122
Totalt 122

Just denna helgen när det Trakehnerkörung i Neumunster så grävde en grävmaskin av kabeln till mitt internet vid lunchtid igår :banghead: :rage: Varför just nu ????
Så jag får återkomma med mer info när jag får tillbaka min dator i drft igen.

Tack så mycket!
Jag är dålig på vad siffrorna står för och hur höga de måste vara för att vara bra. Du får mer än gärna lära mig. :D:D
Stoet ifråga är alltså efter Summertime, modern Ronja och Morfar Mago XX
 

Liknande trådar

Avel Först och främst dilemmat; Jo nu är det så att jag sitter och funderar, klurar och tänker på hur jag ska göra med mitt sto. Jag har...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
12 298

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp