Trail 2011

alazzi

Trådstartare
Jag gillar att tävla i Trail. Det är en rolig gren att rida och man är inte beroende av vad andra gör inne på banan.
På årets andra tävling fick vi helt oväntat en vinst i vår nya grupp. I Tyskland börjar man med en nybörjarnivå och klassas sedan upp allteftersom. Man kan börja på nivå 5 och efter 3 placeringar är man uppklassad till nivå 4. Jag tävlar nu mitt första år i nivå 3.

Det roliga i denna tävling var att både 1:an och 2:an var från Sverige :D ganska så oväntat i en tysk tävling.

http://www.youtube.com/watch?v=QWdW82Qk9oQ
Banan var trång och knixig och jag väntade mig verkligen ingen placering.

Sv: Trail 2011

Ballt att en av mina absoluta favoritlåtar spelades under min ritt. Inget jag hörde under ritten men när jag tittade på videon så hör jag det.

Fyll gärna på med fler trailfilmer! Alltid intressant.

Grattis till vinsten!
Trail är min absoluta favorit gren också! Här är en film från vår första tävling (ridande) i början av maj. Hästen är 5 år, men är ytterst lite riden som 3 & 4 åring p.g.a. att jag fick barn när hon var 3, så vi har satt igång att träna först nu tidigt i våras, så ingen vinst för oss med andra ord :), men det var lika kul för det och jag tyckte hon skötte sig utmärkt. Tyvärr har jag insett att jag inte kommer ha tid för hästar på ett tag så jag måste sälja :cry:.

http://www.youtube.com/watch?v=YpNHw0m5yIk&feature=related

Jag måste faktiskt säga (med tanke på att du varit ganska frikostig med
bilder/videos genom åren) att ni kommit en låååång väg! :laugh:

Det är roligt att se att det gått mycket framåt för er!! Verkligen!
Verkar också som att du jobbat upp ditt självförtroende. ;)

Tack :o rodnar lite. Jag har varit lite för ivrig med att lägga ut filmer och bilder, det vet jag. Men eftersom jag inte har en massa stallkompisar (eller jo, klart att jag har stallkompisar, men dem har jag inte velat fråga, jag har tyvärr ingen tränare alls sen länge (läs flera år) att prata med så har Bukefolket fått agera fikarum på nätet en del. Hade mer än gärna sett fler filmer fån andra westernryttare:idea:tycker att det är jätteintressant att se andras ritter. Jag brukar söka på tuben då och då men det tycks inte finnas så mycket upplagt? Eller så letar jag med fel sökord.

Vi har en tränare i stallet, men henne tränar jag inte för. Har provat 3 lektioner allt som allt. Dottern har dock tränat för henne de få gånger som jag har lyckats få henne att vilja rida.

Sen har vi haft clinics någon enstaka gång för en tränare. Gissa när de hade lagt årets clinic för denna tränaren? Samma helg som vi var på tävling. Den som har hjälpt mig mest är min man. Har har ingen teoretisk kunskap, men han har bra blick och känsa och det har räckt en bra bit.

Tack! Kul att du också la ut en film att titta på! Hästen verkar trevlig, vacker som en dag!

Det var inte så jag menade, jag bara påpekade att du delat med dig av nog
material att faktiskt bilda sig en uppfattning! Det var ingen förtäckt pik. ;)

Det var inte så jag menade, jag bara påpekade att du delat med dig av nog
material att faktiskt bilda sig en uppfattning! Det var ingen förtäckt pik. ;)

Jag tog det inte som en pik, tog inte illa upp alls. Jag är medveten om att jag har gödslat med bilder och filmer på nätet. När jag skrev dagbok så hade jag mer anledning att visa filmer från det som jag skrev om, men idag har jag ingen ursäkt alls:p förutom att diskutera och få kritik. Klart att det svider ibland när det skrivs synpunkter, man är ju bara en människa med tunn hud. Men ändå så tycker jag att det är bättre att vara öppen och ärlig. Smällarna kommer givetvis ibland och ibland är det kanske avsändaren som har mer problem.

Min 8-åriga dotter har ju startat några gånger i "Walk & Trot pleasure" med hästen och jag har tyckt att hon ska rida med sporrar eftersom hästen annars bara flöjtar omkring med henne. Hon når ju knappt nedanför sadeln med sina ben. Hon använder inte sporren alls, men hästen tycks ändå känna att det finns en förstärkning där och han skärper sig tillräckligt. Men det stör folk, sura kommentarer på tuben hör till trots att de inte har en aning om vad det handlar om. Hästen är ju knappast påverkad av hennes sporrar och ändå ska det komma sura kommentarer och negativa omdömen.

Om jag bara får tid att skaffa ett youtubekonto och fattar hur man lägger in filmer så har ju ja me nån film att visa upp. Hoppas på att kunna göra detta inom kort!

Men tills vidare..
I slutet av denna film (är lite Longe line innan) är jag med i Trail at hand. Det är Wrangler som har filmat.:bow:

Men de måste ju finnas fler som tävlar i trail??!

Jag har just fått klar min trailbana :D Nu behöver jag bara få ihop ett gäng som har lust att bjuda in tränaren för lite clinic. Vi testade det idag, jag och mamma. Jag har inte ridit trail alls sen första gången i mitt liv i vintras då jag fick lite grindträning på stallplanen, idag kändes det som allting bara satt på plats. Western har gjort underverk med både mig och hästen! Kändes nästan så bra att jag känner att jag börjar närma mig tävlingsdebut, beroende på klasser och bett.

Första westernträningen, trail :love:

Jag har aldrig tyckt att det ser bra ut med lössvans. Ser fullkomligt onaturligt ut och stör hela bilden för mig :crazy:

Liknande trådar

Western Hej! När det blir egen häst kommer pållen troligtvis mest vara för nöjesridning, men visst hade det varit roligt att tävla i både trail...
Svar
9
· Visningar
2 198
Senast: Void
·
Hästmänniskan Lider av en STOR gnutta beslutsångest angående hur jag ska göra kring min häst, hade varit underbart att få bolla lite med alla kloka...
Svar
10
· Visningar
1 904
Senast: ancan
·
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 628
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 824
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka