Träns med Remont!! * Bilder*

MaRomer

Trådstartare
Jag blir tokig! Finns det inga snygga enkla träns där det inkluderar Remont nosgrimma? Och som inte kostar 500+ för bara tränset??

Hööks har 2 remont träns. Men ingen av dem är snygga! (enligt mig)

Så nu vill jag ha inspiration från er!

Själv kör jag med ett nytt träns (ge-kås) kombinerat med en remont trån 70-talet;) Men jag älskar den! Synd bara att det inte är samma färg på träns som remont.

Här kommer mitt bidrag:

cimg6742_136059415.jpg


31936120.jpg


In med bilder på era remont träns och skriv gärna vad det är för märke!
 
Sv: Träns med Remont!! * Bilder*

jag hade ett fint glen gordon innan hästen fastnade i VÄGGEN (hur lyckas man)? och ryckte upp det...
 
Sv: Träns med Remont!! * Bilder*

bild.jpg



Lite dålig bild då jag inte spänt det någonstans, men jag gillar det. Kommer från Globus och kostade 4-500 kr någonstans. Är mjukt och fint, tjockare o mjukade nackstycke och nosgrimman är också mjuk o go.

Pannbandet är numer utbytt.
 
Sv: Träns med Remont!! * Bilder*

Alla mina huvudbilder verkar vara utan nosgrimma, så detta var en av de bättre tränsbilderna jag kunde hitta... Detta är dock från Hööks men jag tycker om det.. Han skulle haft en storlek mindre bara för det är i största laget både nosgrimman o resten.

 
Sv: Träns med Remont!! * Bilder*

Jag tycker det är jättesvårt att hitta remont pga de nästan alltid är för långa i nosdelen (om man inte har en jääääte bredmulad häst då).

Ställbara remontnosgrimmor är oftast kortare i nosdelen och kan ju kortas in lite.

Jag fick leta jättelänge för att hitta en som passade mitt hbl, fick ta en som var för islandshästar och sätta på ett annat träns ;)

Jag tycker din remont sitter fel, nosdelen är för lång och den sitter för långt ner, den stör bara bettet..
Så som oxos första bild visar, SÅ tycker jag remonten ska sitta. Dvs tillräckligt kort nosdel och lite högre upp.
 
Sv: Träns med Remont!! * Bilder*

Jag tycker det är jättesvårt att hitta remont pga de nästan alltid är för långa i nosdelen (om man inte har en jääääte bredmulad häst då).

Ställbara remontnosgrimmor är oftast kortare i nosdelen och kan ju kortas in lite.

Jag fick leta jättelänge för att hitta en som passade mitt hbl, fick ta en som var för islandshästar och sätta på ett annat träns ;)

Jag tycker din remont sitter fel, nosdelen är för lång och den sitter för långt ner, den stör bara bettet..
Så som oxos första bild visar, SÅ tycker jag remonten ska sitta. Dvs tillräckligt kort nosdel och lite högre upp.


Ja nosdelen är för lång, Men jag kan tyvärr inte göra något åt det nu!

Letar ny remontnosgrimma+träns. Därav denna tråden. Men aldrig en sådan med spännen på mulen;9 Är så otroligt fula;) Jag har ju ett kallblod så tror att de flesta nosgrimmor kommer passa henne. Den hon har nu är ju som sagt jättegammal;)
 
Sv: Träns med Remont!! * Bilder*

Jag köpte ett skitsnyggt för ett tag sen. Glad i hågen skulle pållan ( ja, jag var glad pållan struntade i vilket ) få pröva. Till min förskräckelse upptäcker jag då att remont:devil: är jättemycket för kort. Vad tänker dom med när dom tillverkar träns egentligen ?
 
Sv: Träns med Remont!! * Bilder*

32190783.jpg


Också hööks och jag gillar det. Man kan ju byta pannband om man inte vill ha deras logga om det skulle vara så.
 
Sv: Träns med Remont!! * Bilder*

Hade remont förut när han reds in, men nu kör jag utan eller med engelsk i stället. Men har lite bilder :)

Brunt ihopaplock. GG pannband, tränset German Line, samt en 70-tals remont.
29035645.jpg


Hööks.
oktober343.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Träns med Remont!! * Bilder*

Det första är ett ihop plock och det andra tror jag är henri de rivel.

Jag föredrar med ställbar nosgrimma eftersom passformen brukar vara värdelös på många remontnosgrimmor.
 
Sv: Träns med Remont!! * Bilder*

Då slänger jag in lite annorlunda träns mot tidigare bidrag.

anditrans.jpg

Märke: handsytt av mig själv ;)

kvtrans.jpg

Samma sak här, jag har sytt det själv

tenntradlila.jpg

Tränset är från Börjes, tenntrådsflätan har jag sytt på...

svarttenn_65640771.jpg

Träns från Jacson, tenntrådsflätan har jag sytt själv.

kvsot_40746323.jpg

Träns från Gekås/Ullared

hoppihopp_43705603.jpg

Jag hade ingen närmare bild, blingbling från Hööks

Jag gillar smala/nätta enkla träns, bling och tenntrådsflätor som ni säkert förstått...
 
Sv: Träns med Remont!! * Bilder*

KL

Jag har samma Hööksremont som Remix på mitt halvblod. Håller med om att ett annat pannband piffar upp. Det jag är missnöjd med på tränset är att käkremmen är så kort. Jag har på yttersta hålet och då är den i snävaste laget och då har ändå pållan ett nätt och ädelt huvud och storleken är full.

Naturligtvis är remontremmen lite för lång men det gick att fixa....
 

Liknande trådar

Utrustning Ni som har hästar som inte gillar smala, raka nackstycken, vilka modeller har ni provat och vilka har fungerat bäst? Jag har ett...
Svar
6
· Visningar
1 223
Utrustning Behöver hjälp att hitta snygga träns (gärna bruna med mässingspännen) UTAN snokrem/aachenrem. "Köp bara ett träns och plocka bort...
Svar
14
· Visningar
2 101
Senast: Sporthorse
·
Utrustning Ursäkta alla trådstartar :o Men till frågan. Det här med nosgrimmor. Jag har inte direkt haft nån tanke bakom val av nosgrimma, annat än...
Svar
0
· Visningar
1 128
Utrustning Då den befintliga remontnosgrimman till ett av mina träns tyvärr blivit sönderkliad (:angel:), men tränset i övrigt är väldigt fint...
Svar
9
· Visningar
1 844
Senast: zingoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp