Träna bort magen

Q

Qnasig

När jag tittade i tråden med bilder på före och efter magar börjar jag undra:

Hur har ni tränat bort era överblivna kilon efter graviditeten?

Jag behöver verkligen träna och det nu!!

Så kom igen dela med era av era tränings tips
 
Sv: Träna bort magen

Har inte direkt tränat...men började simma, 1000 m som tar mig ca 28 min. Då slösimmar jag inte utan så fort jag kan och sakta när jag måste pusta bara. Bastar efteråt och stretchar noga. När 1 år hade gått och jag kunde jogga ( besvär av foglossningen långt efteråt) så började jag gå raskt och jogga på raksträckorna men kom aldrig upp i jogga hela rundan då den är grymt backig och 2,7 km med backar...till och från löpbanan är det 500 m oxå. Men har långt ifrån sprungit mycket eller regelbundet. Gått har jag bara gjort till dagis 2 ggr om dagen ( 5 min ) eller affären ca 800 m...men man gör ju så mycket ändå. Tränar med kaninerna och bär hinder, sätter upp rivna, bär transporter, hö och spånbalar, dammsugar hemma, bär barn...osv osv...

Har inte ens gått ner särskilt fort....höggravid var det ca 102 kg och gick ner 8 när han kom ut. Sedan vägde jag 92 kg tills jag blev sjuk 1 mån och gick ner 5 kg. INte tränat ngt då än. Sedan sakta gick jag ner till 80 efter ytterligare en sjukdom där 3 kg förvann. När sonen var 3 mån var min magomkrets 114 cm ! Det har tagit tid men å andra sidan kunde huden sakta dra sig tillbaka vem vet om det hade varit en påse om jag gått ner 20 kg direkt?
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har nyss fyllt 50 och tycker att min mage har tappat formen helt,. Jag har svårt att dra in den över huvud taget. Har sen tidigare...
2
Svar
21
· Visningar
1 781
Senast: Stinaelin
·
Hundträning Ser att det inte finns någon sån här tråd (finns säkert längre bak i flödet men men). Vad tränar ni för funktionell träning och vad för...
Svar
9
· Visningar
872
Senast: Trott
·
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 848
Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
11
· Visningar
2 725

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Igelkott
  • Köpa stamtavla av uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp