Trädgård 2018, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Finns det någon snäll och rar marktäckare som jag kan ha under hallonen? Jag planterade om hallonen och satte dem ganska glest eftersom det ju allt eftersom ändå kommer komma upp nya skott. Nackdelen är dock att det är väldigt bart under och att ogräset lätt sprider sig på nytt. Men hallon med sitt grunda rotssystem kanske inte gillar konkurrens?
 
Fö har jag insett att jag måste klippa stora gräsmattan.. igen :meh:
Funderat på robotgräsklippare? Vi köpte en förra året och det måste ha varit ett av våra bästa köp någonsin!
Inte längre dåligt samvete över att vi inte hinner klippa, slipper skämmas över att det ser anskrämligt ut (igen) och så är det en fröjd att titta på gräsmattan nu när den är så fin.
Så den har tagit bort mycket stress och press men ger tillfredsställelse, väl värd sina pengar (vi köpte Julas billigaste och den gör sitt jobb lika bra som grannarnas deluxklippare som kostar fem gånger så mycket).
För min utmattade ångesthjärna är den verkligen guld! :)
 
Funderat på robotgräsklippare? Vi köpte en förra året och det måste ha varit ett av våra bästa köp någonsin!
Inte längre dåligt samvete över att vi inte hinner klippa, slipper skämmas över att det ser anskrämligt ut (igen) och så är det en fröjd att titta på gräsmattan nu när den är så fin.
Så den har tagit bort mycket stress och press men ger tillfredsställelse, väl värd sina pengar (vi köpte Julas billigaste och den gör sitt jobb lika bra som grannarnas deluxklippare som kostar fem gånger så mycket).
För min utmattade ångesthjärna är den verkligen guld! :)

Nej, av diverse anledningar funkar inte det. Sedan mår jag faktiskt bra av att klippa gräsmattan, det är som mindfulness för mig :D
 
Funderat på robotgräsklippare? Vi köpte en förra året och det måste ha varit ett av våra bästa köp någonsin!
Inte längre dåligt samvete över att vi inte hinner klippa, slipper skämmas över att det ser anskrämligt ut (igen) och så är det en fröjd att titta på gräsmattan nu när den är så fin.
Så den har tagit bort mycket stress och press men ger tillfredsställelse, väl värd sina pengar (vi köpte Julas billigaste och den gör sitt jobb lika bra som grannarnas deluxklippare som kostar fem gånger så mycket).
För min utmattade ångesthjärna är den verkligen guld! :)

Vi har ingen robot, än. Så som vår gräsmatta är utformad så är det för bökigt att ha en robot just nu. Men vi har planer på att stänga igen nuvarande infarten och så gräsmatta där och då kommer allt gå ihop så då blir det en robot :D Längtar faktiskt!
 
Är det inte väldigt mycket maskrosor i år? Jag åkte förbi ett fält och tänkte att här brukar de ju inte odla raps, det var maskrosor :eek:
Framförallt så blommar allt samtidigt... Pang sa det bara! Tycker inte vi har onormalt mycket maskrosor. Men nu blommar hägg, äppel, körsbär, syren och maskrosor samtidigt. Inget 'mellan hägg och syren' här inte... :p
Bina är väl superglada. Har inte kollat blåbären nu men tror de blommar också eller kommer igång precis nu. Vad ska bina äta sen... :eek:
 
Framförallt så blommar allt samtidigt... Pang sa det bara! Tycker inte vi har onormalt mycket maskrosor. Men nu blommar hägg, äppel, körsbär, syren och maskrosor samtidigt. Inget 'mellan hägg och syren' här inte... :p
Bina är väl superglada. Har inte kollat blåbären nu men tror de blommar också eller kommer igång precis nu. Vad ska bina äta sen... :eek:
Ja så är det verkligen, men maskrosorna brukar ju klara att blomma i flera omgångar så de kommer väl tillbaka ;)
Det som är fascinerande är att det finns så många fält som är helt jämngula av maskrosor, de ser liksom knappt gröna ut!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp