Trådig soffa pga. katt

S

Skumbananen

Vad kan man göra åt en soffa som har fått lite trådar som står ut på grund av vår katt som sprungit hur som helst i den?
Kan man klippa av trådarna eller fransar det bara upp sig ännu mer då?

Sv: Trådig soffa pga. katt

Hur långa är dom?
Jag får trådar på ca 2cm i min soffa och de kan jag klippa av. Har inte märkt att de blir värre iaf...

Har du längre trådar hade jag försökt trä de på en nål och tagit tillbaka de in i soffan och tryckt ut nålen.... Alltså så att tråden stannar på insidan. Såkan man rädda andra saker iaf.

En nål är ju en bra idé för de längre trådarna! Och de kortare kan man klippa av. Toppen! Då ska en nål införskaffas! Man lär ju behöva en med ett stort öga.

Jag skulle aldrig våga klippa av någon tråd alls, då riskera man att det kan bli ett hål i tyget tillslut.

Jag skulle försöka trycka in alla trådar i tyget. Försök med något smalt och trubbigt som visknålens andra ända, tändsticka eller något sånt.

Liknande trådar

Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 051
Senast: SaraXX
·
Hemmet Har äntligen fått ett rum ledigt som ska byggas om till enbart klädkammare. Först ville jag ha en lyxig walk in closet som var öppen där...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: Freazer
·
Hemmet Vi verkar ha fått en ofrivillig musuppfödning här hemma, bara idag har vi fångat två stycken. Jättesöta verkligen, men det är ju inte...
Svar
1
· Visningar
190
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 518
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar