Trädhjälp!

Cattis_E

Trådstartare
Åh! Jag har något som blommar vackert rosa i min trädgård nu...
Men vad är det?

Inga tecken på bär när vi flyttade in i höstas (oktober), minns inte heller några bär när vi kollade på huset i aug-sept.

30924393.jpg

30924395.jpg

30924399.jpg

30924400.jpg

30924401.jpg

Alla idéer mottages varmt så jag kan läsa på mer om vad det är:).

När jag ändå är igång. Paradisäpplen kan de även kallas prydnadsapel? Eller är det olika saker?

Sv: Trädhjälp!

Nix, japansk körsbär ser det inte alls ut som. De brukar inte se ut riktigt så i kronan heller.

Hagtorn ska jag kolla upp om det kan vara! Tack!

Jag tror inte heller på japanskt körsbär men däremot kan det kanske vara någon annan typ av prydnadskörsbär. Hagtorn tror jag inte på, de blommar inte nu och inte på barkvist.

Okej.. Får leta i trådgärdsboken då.. Men körsbär i så högt och långsmalt träd?

Vid närmare efterforskningar så har det visat sig att det kanske kan vara någon hybrid av Bergskörsbär. Någon som säger emot?

Efter ha googlat på lite bilder så håller jag med dig.

Trädet skulle kunna vara beskuret för att få den formen. Vi hade ett Japanskt körsbärsträd som var fruktansvärt fult efter att pappa hade varit och klippt i det.

Vi har fått ett par nya träd till jobbet och alla är hybrider/korsningar/ympiningar av något slag.

Jag vet inte vad men det heter typ craetegus X "något annat namn" osv.

Trädgårdsträd kan vara bökiga att bestämma :)

Vi har fått ett par nya träd till jobbet och alla är hybrider/korsningar/ympiningar av något slag.

Jag vet inte vad men det heter typ craetegus X "något annat namn" osv.

Trädgårdsträd kan vara bökiga att bestämma :)

Ja, tydligen något alldeles ruskigt svårt. Jag tror jag låtsas att det är ett bergskörsbär tills någon säger annolunda;).

Angående craetegus X så verkar det i dagligt tal kallas pärlhagtorn. Men blommar de nu?

Senast ändrad:

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
419
Senast: Unafraid
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Trädgård & Växter Till hösten flyttar jag och familjen till hus på landet. Tomten är allt som allt på lite drygt en halv hektar, en liten del är skog och...
2
Svar
21
· Visningar
2 333
Trädgård & Växter Då jag vet att det finns flera trädgårdsintresserade här på Buke, tänkte jag att ni kanske har några tips på hur man räddar Kråkslottets...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 415
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar