Trädgrenar till fång-/Cushinghäst?

Blåsippan

Trådstartare
Är det någon som vet om det är ofarligt för en fånghäst att få lite grenar av t.ex. ask att gnaga på?
Min häst går just nu i minihage under dagen och box på natten och behöver sysselsättning! Eftersom hon är väldigt fångbenägen och nyligen haft akut fång så vill jag inte ge henne något ätbart som kan ställa till det igen. Tips på annat man kan lägga in i hagen utan risk för att hon får fång igen?

Sv: Trädgrenar till fång-/Cushinghäst?

Hej!
Lägg in en fotboll.
Du kan väven göra hål i den och lägga in nåt
gott som skramlar ex morötter i småbitar.
Så får den nåt gott om den skuffar runt
bollen lite.

Mvh Lisa

:d

Sv: Trädgrenar till fång-/Cushinghäst?

Hej
Jag lade in trädgrenar åt min häst när han fick fång. Jag tror inte det är farligt att ge, de får något roligt att pyssla med.
Lycka till med din häst, hoppas den blir bra.
Mvh tessan

Liknande trådar

Hästvård Från ingenstans har nu min andra häst också fått fång. Min gamla shettis hade en känning förra våren när hon släpptes i en obetad hage...
2
Svar
22
· Visningar
4 959
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 604
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 784
Senast: Luleå
·
Hästvård Vill börja med att förbereda er på att det kommer bli många frågor i samma tråd, och troligen väldigt långt :p I alla fall, ska...
Svar
15
· Visningar
2 869
Senast: Trix
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka