Nu vräkte jag ut alla plantor till växthuset!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kul att det lät intressant! Jag har verkligen blivit inspirerad av hur de gjort i engelska trädgårdar där vissa lyckas ha en t.ex. helt tropisk trädgård genom lite fusk och anpassning. Jag tror det finns mycket mer att göra med trädgårdar i vindpinade saltiga lägen än man tror.Vilken bra lista! De som är för de nordligare delarna av uk kan säkert funka här.
Jag brukar titta på Trädgårdsmästarna på 7an på tv som är från uk. Ofta börjar de där från noll med trädgårdarna. Där har jag snappat upp en del idéer.
Också ganska dålig på samverkan mellan växter, men något som Sara Bäckmo tycker är en bra början är att kombinera ovanjord-växande med underjord-växande, och så in ätliga blommor. Det är min start på växtkombineringNågot jag är dålig på....
Vad kan jag samplantera med lök? Upptäcker att det är brett mellan radernaoch jag skulle få plats med annat där. Funkar bönor och lök ihop? Morot?
Då låter det mer som utrymesfråga?Också ganska dålig på samverkan mellan växter, men något som Sara Bäckmo tycker är en bra början är att kombinera ovanjord-växande med underjord-växande, och så in ätliga blommor. Det är min start på växtkombinering
Har du sått svartrötter förr?Då låter det mer som utrymesfråga?
Funderar på att så in morötter i det där mellanrummet. Alternativt svartrötter. De är inte så utrymmeskrävande....
Ja, för länge sedan och det gick utmärkt. Men det var på gården, inte här vid stugan. Helt annan jord.Har du sått svartrötter förr?
Jag har sått ett gäng i en pallkrage i växthuset, men dom vill inte komma upp. Jag är inne på sådd nr 2 - vad gör jag för fel??
Morot och lök ihop är till och med en rekommendation, har jag läst.Något jag är dålig på....
Vad kan jag samplantera med lök? Upptäcker att det är brett mellan radernaoch jag skulle få plats med annat där. Funkar bönor och lök ihop? Morot?
Visa bifogad fil 51687
Någon som vet vad det här är för buske?
Det är absolut ut som en kornell! Tack!Korallkornell skulle jag tro.
Har du sått svartrötter förr?
Jag har sått ett gäng i en pallkrage i växthuset, men dom vill inte komma upp. Jag är inne på sådd nr 2 - vad gör jag för fel??
Bläää digJag har odlat svartrötter för jäättelängesedan, måste ha varit något av mina första odlingsexperiment, och i år. Inga konstigheter varken förra gången vad jag minns eller nu, sådda på friland för drygt tre veckor sedan och sticker upp ett par tre centimeter blad nu.
Bläää dig