Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I princip alla Malus men ffa prydnadsapel av olika sorter.Visst är det paradisäppelträd som blommar sådär fint rosa vid den här tiden?
I princip alla Malus men ffa prydnadsapel av olika sorter.
Visa bifogad fil 51490
De här växer två st på andra sidan gatan. Enligt mina lärare en hängande prydnadsapel, troligen Red Jade. De blommar nu, måste ta en ny bild åt dig när jag kommer ut. De är helt fantastiska i blom med de hängande grenarna!
Kolla på Malus x zumi ’Proffessor Sprenger’, korallapel eller Prunus padus 'Colorata', blodhägg också, de är vackra! Sen tjatar ju jag om Prunus sargentii, bergkörsbär ocksåSer ett par sådan på väg till dagis och skolan med barnen och dom är sjukt fina! Syns att det är äldre större träd så det blir riktigt maffigt!
Det såg ut som om de ätit sig in underifrån också, där rötterna sitter. Men nu börjar jag ju tveka... Har jag kasserat min älskade vitlöksskörd i onödan?!??Men den äter väll bara den gamla klyftan, de nya har inte hunnit komma ännu? Den ser ju väldigt fin ut massor av fina rötter och tjock stam. Den börjar ju så sedan går näringen som stammen genererar ner i rötterna och skapar klyftor?
japp.Det såg ut som om de ätit sig in underifrån också, där rötterna sitter. Men nu börjar jag ju tveka... Har jag kasserat min älskade vitlöksskörd i onödan?!??
Det är många malus som blommar fint i år, vi får hoppas att det inte blir mer kyla som förstör skörden nu!Blommande malus...
Mitt hundraåriga äppelträd ber om ursäkt för förra årets usla skörd
Visa bifogad fil 51491
PraktbetonikaDe här växer i en sluttning hos mig tillsammans med bland annat akleja. De får fina blommor på sommaren (tror att de är rosa eller lila); någon som vet vad det är för sort?
Visa bifogad fil 51494
Luktärtor klarar kyla ner till ca -7 grader. Mina har stått ute sedan de grodde i mars.Visa bifogad fil 51498
Nu chansar vi på fortsatt varma nätter, för nu är luktärtorna fastbundna och går inte att plocka in längre
Hoppas min improviserade spaljé ska bli fin i sommar!
Jag tror bestämt att nästan alla stockrosor överlevt ! Det har varit frost, värmebölja och hagelstorm, alla var gröna genom vädrets nycker... Sen kom min sambon med trimmern Ett riktigt äktenskapsbrott!!
FASEN!!!!! En hel pallkrage med vitlök kasserad - helt i onödan.japp.
Sådär ser mina lökar ut på våren och jag har alltid finfin lök större delen av sensommaren.