Jag är faktiskt avundsjuk. Jag älskar att klippa gräsmattanHar klippt lilla gräsmattan för första gången i år
Den stora får vänta tills jag fått hem min åkleksak...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är faktiskt avundsjuk. Jag älskar att klippa gräsmattanHar klippt lilla gräsmattan för första gången i år
Jag är faktiskt avundsjuk. Jag älskar att klippa gräsmattan
Det vore orimligt att klippa vår gräsmatta med en vanlig, men jag tycker ändå att det är trevligtJag tycker faktiskt också att det är trevligt. Att jag vill ha åkgräsklipparen till stora är för att det tar sådan tid att göra det med en vanlig.
Det vore orimligt att klippa vår gräsmatta med en vanlig, men jag tycker ändå att det är trevligt
Är det någon av er som har ett bra tips på hur jag kan få grannens katter att sluta förstöra mina odlingar genom att gräva upp och skita överallt? Vi har bevattningsförbud, så jag får inte använda en sån där rörelsestyrd vattenspridare... De förstör ALLT!
Mina föräldrar la nät över potatis- och jordgubbslandet.Är det någon av er som har ett bra tips på hur jag kan få grannens katter att sluta förstöra mina odlingar genom att gräva upp och skita överallt? Vi har bevattningsförbud, så jag får inte använda en sån där rörelsestyrd vattenspridare... De förstör ALLT!
Stängsla in odlingarna. Tråkigt men det enda som hjälper.
Alternativt prata med grannarna då om de kan hålla sina katter inne.
Bara sånt där "fågelnät" typ?Mina föräldrar la nät över potatis- och jordgubbslandet.
Bössa?Tyvärr är just den grannen lite av en crazy cat lady och tycker att hennes katter är fria djur och får göra vad de vill... Jag får nog stängsla ändå. Så himla less på att plocka skit och så om etc
Idag var det löken och mangolden som förstördes...
Ja det har ju varit ganska många som menar att aska absolut inte ska användas till ätbara grödor. Men biokol då, funderar jag? Så med den tanken har jag faktiskt tänkt ge tomaterna lite. En msk per planta. Min mammas farmor odlade på sådant vis, det gjorde "alla", att grödor som tomat, gurka och pumpa fick sig en hutt med aska.Att aska är bra till tomater förvånar mig inte. Man vill ju ha fosfor och kalium och den är iallafall rik på kalium logiskt bör det även finnas fosfor.
Angående tungmetaller så är det ju sådana som funnits i bränslet och tungmetaller finns i allt levande. Det som händer i askan är att man koncentrerar upp dem där på precis samma sätt som med andra mineraler. Lite aska bör, i min värld, därför inte vara värre än annan gödsel eftersom du automatiskt får en utspädningseffekt ner till normala nivåer.
Åkgräsklippare?Har klippt lilla gräsmattan för första gången i år
Saken är att analyserar man så kan man mycket väl komma upp i höga halter tungmetaller så på så sätt har de rätt men för mig är det mer intressant att veta hur mycket tungmetallerna är i förhållande till de mineraler man vill ha. Blir totalen verkligen högre än om man använder annan gödsel med tanke på de små doserna?Ja det har ju varit ganska många som menar att aska absolut inte ska användas till ätbara grödor. Men biokol då, funderar jag? Så med den tanken har jag faktiskt tänkt ge tomaterna lite. En msk per planta. Min mammas farmor odlade på sådant vis, det gjorde "alla", att grödor som tomat, gurka och pumpa fick sig en hutt med aska.
Nej det är någon hårdare modell. Inte jättefint kanske men det fungerar.Bara sånt där "fågelnät" typ?
Tyvärr är just den grannen lite av en crazy cat lady och tycker att hennes katter är fria djur och får göra vad de vill... Jag får nog stängsla ändå. Så himla less på att plocka skit och så om etc
Idag var det löken och mangolden som förstördes...
Åkgräsklippare?
Vår går dessvärre sönder cirka varje gång den används. Men den är ljuvlig att köra när den rullar, älskar att klippa gräset!