Trädgårdsmisshandelsobjekt

Derivata

Trådstartare
Kände inte riktigt att min fråga passade in i trädgårdstråden 😬

vi har en trevlig lättskött tomt med en fin trall. Jag hänger upp några gardiner i pergolan och får både solskydd och lite mer ombonat. Jag sätter några kryddväxter i en balkonglåda precis utanför dörren, och de tar jag faktiskt (hyfsat) hand om för jag älskar färska kryddor i matlagning.

MEN resten, det är så kalt utan i fall några andra sommarblomsterarragemang. Jag har några krukor, vad ska jag sätta i dem?
A) de ska tåla fullständig negligering
B) de ska hålla sig fina en hel säsong
C) jag gillar inga andra färger än grönt och vitt på växter)
D sa jag att de ska klara torka och störtfall utan några som helst klagomål eller slokning

vad ska jag sätta i mina krukor?
Långgräs? Palmer? Eller?

jag gillar inte växter och de gillar inte heller mig 🙈

Slån fungerar i kruka och är väldigt tålig så länge jorden inte är för sur. Järnek fungerar också. Båda får ju dock kanske blå respektive röda bär (men järnek finns i variant som inte blommar också).

Pästkragar är tåliga och bra om du vill ha blommor.

Generellt är det bra med inhemska vildsorter om du vill ha lättskött, de är redan anpassade till klimatet, om de inte är sönder"förädlade" kloner.

Kände inte riktigt att min fråga passade in i trädgårdstråden 😬

vi har en trevlig lättskött tomt med en fin trall. Jag hänger upp några gardiner i pergolan och får både solskydd och lite mer ombonat. Jag sätter några kryddväxter i en balkonglåda precis utanför dörren, och de tar jag faktiskt (hyfsat) hand om för jag älskar färska kryddor i matlagning.

MEN resten, det är så kalt utan i fall några andra sommarblomsterarragemang. Jag har några krukor, vad ska jag sätta i dem?
A) de ska tåla fullständig negligering
B) de ska hålla sig fina en hel säsong
C) jag gillar inga andra färger än grönt och vitt på växter)
D sa jag att de ska klara torka och störtfall utan några som helst klagomål eller slokning

vad ska jag sätta i mina krukor?
Långgräs? Palmer? Eller?

jag gillar inte växter och de gillar inte heller mig 🙈

Petunior och prästkragar. Mer eller mindre omöjliga att döda. De blir glada om man nyper av vissna blommor men fortsätter vara glada även om man inte gör det.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag som många andra är en sån person som aldrig lyckas hålla en växt vid liv. Jag bor i ett hus och jag tycker det är fint med blommor i...
2
Svar
39
· Visningar
9 524
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar