F
Fruentimber
OM jag måste välja...
Ska jag då ge de största krukorna (ca 10 liter) till tomater eller paprikor?
MVH
"borde köpa ytterligare typ 30 stora krukor"...
Vad är det för sorts tomat?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
OM jag måste välja...
Ska jag då ge de största krukorna (ca 10 liter) till tomater eller paprikor?
MVH
"borde köpa ytterligare typ 30 stora krukor"...
Han är bäst! Har gjort så sjukt mycket fint åt mig i trädgården är nog lite trött på att gräva ner träd åt mig dock, den här gången provade han använda traktornKänner att jag nog blev lite småkär i din sambo. vill oxå ha
jag har flera olika. men inga buskar utan såna högväxandeVad är det för sorts tomat?
jag har flera olika. men inga buskar utan såna högväxande
Det har fungerat utmärkt med 10 liter för mig tidigare. Större är inget alternativ. Jag har varken råd eller utrymme att köpa fler stora krukor i år.Ah, okej. Då är tyvärr 10 liter alldeles för lite. 20 liter eller mer för högväxande sorter. Jag hade satt paprikan i 10 liters krukorna och köpt nya, större till tomaterna.
Fram till nästan förra veckan har jag haft en fantastisk blomning med forsythia, tulpaner och narcisser i trädgården. Snart har vi en födelsedag i familjen med tillhörande kalas och det enda som blommar är några enstaka kvardröjande påskliljor och förgätmigej.
Pionen har stora knoppar och alliumen slår snart ut men ger ännu ingen wow faktor.
Vad ska jag satsa på för perenner eller lökar inför nästa år om jag vill ha lite mer som blommar just nu? Soligt läge, sandjord och blåsigt, ganska tuffa förhållanden.
Mina har aldrig fått större än 10 liters tror jag. Hade tomat in i november.Det har fungerat utmärkt med 10 liter för mig tidigare. Större är inget alternativ. Jag har varken råd eller utrymme att köpa fler stora krukor i år.
Frågan är vilka jag ska tvinga ner i mindre krukor detta året. Förra året var det paprikorna som fick för trångt om fötterna och det blev frukt av det också. Men det kanske får bli hälften av varje, så får jag se hur det funkar.
Jag kom på några till under kvällens trädgårdspyssel: månviol (bilden), blågull (gillas av bin och humor), flocknäva och bruddeutzia. Den sista ett riktigt spontanköp på en höstrea för flera år sedan, men den är väldigt söt med sina fina vita blommor bland de mer färgglada inslagen på försommaren.
Visa bifogad fil 119342
Jag har aldrig kört så stort till varken tomat eller paprika heller. Man behöver ju inte skämma bort dem!Mina har aldrig fått större än 10 liters tror jag. Hade tomat in i november.
Det har fungerat utmärkt med 10 liter för mig tidigare. Större är inget alternativ. Jag har varken råd eller utrymme att köpa fler stora krukor i år.
Frågan är vilka jag ska tvinga ner i mindre krukor detta året. Förra året var det paprikorna som fick för trångt om fötterna och det blev frukt av det också. Men det kanske får bli hälften av varje, så får jag se hur det funkar.
Tycker att många av våra tomater också känns ovanligt klena i år. Samma med paprika och chili som knappt växt nånting överhuvudtaget, trots att de haft ungefär samma förhållanden som tidigare årSkeppat iväg lite butternutter och olika tomater efter omplantering. Inte 100 nöjd med årets tomater dock, tycker de växer långsamt och är klenare än vanligt vid den här tiden
Lär väl räta till sig så småningom tänker jag, det är ju ett tag till innan de ska utplanteras.
Helt fantastiskFick äntligen tag på petunian jag jagat! Bara en (jag knep den sista!) men den är ju så läcker!
Visa bifogad fil 119343
Fick äntligen tag på petunian jag jagat! Bara en (jag knep den sista!) men den är ju så läcker!
Tycker att många av våra tomater också känns ovanligt klena i år. Samma med paprika och chili som knappt växt nånting överhuvudtaget, trots att de haft ungefär samma förhållanden som tidigare år
Hur tar man bäst sticklingar på petunior?Det är väldigt enkelt att ta sticklingar på petunior om du vill ha fler. Är nog bara jätteverbena som jag har bättre resultat med