Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det har ballat ur här med... Förra året odlade jag Tiny Tim. Detta år har jag fröer till vesuvio Giallo, Kenneths piennolo, outdoor girl, candy sweet icicle, Mongolian dwarf, jochalos, rosy Finch, health kick, ponderosa, black opal, mexican honey... Tror jag sitter med sjutton sorter. Hur kunde det bli så här?Jag KAN ha råkat klicka hem 17 olika tomatfröer...
Och @Nixehen - hur bor ni egentligen? Har ni växthus typ kommersiell storlek??Det har ballat ur här med... Förra året odlade jag Tiny Tim. Detta år har jag fröer till vesuvio Giallo, Kenneths piennolo, outdoor girl, candy sweet icicle, Mongolian dwarf, jochalos, rosy Finch, health kick, ponderosa, black opal, mexican honey... Tror jag sitter med sjutton sorter. Hur kunde det bli så här?
Jag efterlyste tomatfröer i en grupp och en person svarade att hon hade alla utom en sort. Jag frågade om hon hade en lista över sina fröer ifall jag skulle spontanköpa något. Hon skickade en lista på sina sorter. Drygt 900 stycken. Så jag känner nu att sjutton sorter, inte är väl det så himla mycket?
Kan du ge dem växtbelysning och ställa dem kallt så kan de gå ändå. Jag har 6 tomatplantor på min ouppvärmda övervåning som bara får spillvärme nerifrån. De såddes i början av december. Förvisso blir plantorna aldrig så stora, men de är verkligen väldigt små fortfarande.Satte chillifröna i januari ... och tyckte igår att några av småplantorna såg ovanliga ut. Naturligtvis - de var tomatplantor!! Jag hade missat att några av de små bruna påsarna från Örtagården innehöll tomatfröer.....
Är det kört nu? Kan jag hålla dem vid liv till våren?? Jag har två små växtbelysningar och ett fönster ... Men räcker det?
Tack!! Då kör jag vidare med dem.Kan du ge dem växtbelysning och ställa dem kallt så kan de gå ändå. Jag har 6 tomatplantor på min ouppvärmda övervåning som bara får spillvärme nerifrån. De såddes i början av december. Förvisso blir plantorna aldrig så stora, men de är verkligen väldigt små fortfarande.
Jag har två söderväggar (på lada +hus) så där tänkte jag ha dem, plus någon tålig sort i pallkrage. Jag tänkte fröodla tre sorter och då tänkte jag så sex frön av varje för att bibehålla variationen... Vi får se hur det går ihop. Resten blir det nog en planta var av. Jag ska använda min mammas trädgård också Några är dvärgbusktomater så de får bo inne.Och @Nixehen - hur bor ni egentligen? Har ni växthus typ kommersiell storlek??
Och @Nixehen - hur bor ni egentligen? Har ni växthus typ kommersiell storlek??
Jo. Jag ska nog försöka mig på det i år! Mitt växthus invaderades av myror ifjol, som flyttade in i krukorna och sen var det kört.Finns ju flertalet sorter som funkar fint på friland.
Så knubbiga och fina!! Har du satt om dem om satt ner dem djupare i jorden? De är ju jättefina!!
Nej, jag har inte planterat ner dem utan har satt dem i samma nivå som när de kom upp. Det är nog den låga temperaturen på övervåningen som bidragit till att de inte dragit iväg.Så knubbiga och fina!! Har du satt om dem om satt ner dem djupare i jorden? De är ju jättefina!!
Jo. Jag ska nog försöka mig på det i år! Mitt växthus invaderades av myror ifjol, som flyttade in i krukorna och sen var det kört.
Men innan de får flytta ut blir det trångt med så många...!
Haha I wish! Jag har bara ett litet vanligt trädgårdsväxthus - typ 7,50kvm. Men sneglar på en sån där billig tunnel + tänkt ha en del sorter på friland/krukor på verandan i år.Och @Nixehen - hur bor ni egentligen? Har ni växthus typ kommersiell storlek??
rädisor, sallad, kål, dill, spenat och pakchoi.Börjar bli dax attt anlägga varmbänk. Jag vill gärna göra det men har liksom inga bra ideer om vad jag ska ha i den...
Vad odlar NI i varmbänk?