Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alla lila bönor blir gröna vid kokning.@Ekvation Vet inte vad mina lila bönor heter men de blev gröna när jag kokade dom
Mycket besviken på detta
Bara att plocka. De har samma smak både som späda och som mer utvuxna.Tror att dessa brytbönor ’Purple Queen’ snart är färdiga att plockas och är spänd på om de är lika goda som de ser ut
Den har t.o.m fint lila blommor
Visa bifogad fil 34929
Men de såg godare ut när de var lilaAlla lila bönor blir gröna vid kokning.
Men den stora fördelen med dem är att de är lätta att hitta när man plockar.
Grymt avundsjuk.Visa bifogad fil 34934
De är gröna med flit, gör chutneyVisa bifogad fil 34935
Diverse sorter, plockade ca 5 liter idag...
Oj! Mina mognar på några veckor, om ens det.Ett par sorter har varit gröna i nära två månader!!
Ja, det är det jag menar. Jag har haft gröna tomater i olika stadier av litenhet. Men när de väl passerat typ golfbollsstorlek - varför kan de itne skynda sig att bli större och få färg?Oj! Mina mognar på några veckor, om ens det.
Däremot tar det lång tid från blomma till frukt.
Du sjunger för lite för dem?Ja, det är det jag menar. Jag har haft gröna tomater i olika stadier av litenhet. Men när de väl passerat typ golfbollsstorlek - varför kan de itne skynda sig att bli större och få färg?
Pannlampa
Min hund äter gärna squash, kanske dina också? Jag gillar inte när squasharna blir sådär träiga, men labradoren är inte så kräsen.. Bättre än att den landar på komposten.Jag har btw en squash som vuxit sig alltför stor i trädgården - vad brukar ni göra med dom?
@Ekvation Vet inte vad mina lila bönor heter men de blev gröna när jag kokade dom
Mycket besviken på detta
Alla lila bönor blir gröna vid kokning.
Men den stora fördelen med dem är att de är lätta att hitta när man plockar.
Bara att plocka. De har samma smak både som späda och som mer utvuxna.
När bönorna väl börjat så är det kört. Bara att plocka, plocka plocka......