Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur har du lyckats få djungel?Får man bli tjurig på sina tomater? Trots idoga försök att rensa ur DJUNGELN som numera huserar i mitt växthus möttes jag ändå idag har fullständigt vilda plantor som tagit över helt, igen. Det bara sprudlar. Tidigare var jag mest "yay, heja er" vilket fullständigt bytts ut till "men nu får ni väl FAN ta och GE ER??!" tillsammans med suckar av hopplöshet. Går hänsynslöst fram med sekatören, tar tjuvar och även blommor, men jag har förlorat kampen. Nu är det bara att hålla sig i relingen i svag förhoppning om att inte falla överbord.
Till nästa år: nej, det blir inte en mittengång. Det blir två. Tomater på varje sida, varje planta för sig, så att det blir lättare att komma åt att rensa ut och hålla efter. Inga plantor som häver sig över de framför. I mitten får paprika och chili husera. Så får det bli.
Hur har du lyckats få djungel?
Mitt enda tips skulle väl vara att helt skippa busktomater. Hos mig växer de bara iväg åt alla håll och ger inga tomater utan bara massor av grenar och blommor.
Jag tar en tvåminuters besiktning varje dag och nyper tjuvar. Det hr räckt till mina tjutotalet plantor.
Mina står på friland,inget gödsel,vatten uppifrån och samma med ev värmen,jag har samma problem,det är som en djungel,så jag tog oxå fram saxen,det är marginellt bättre.Vatten och gödsel? Och värme. De har exploderat fullständigt flera gånger om. Massor av frukt också. Men det hade säkert kunnat vara mer om jag hade lyckats hålla styr på dem från början.
Jag sitter och tittar på det som skulle vara en milt aprikosrosa gladiolus.Visa bifogad fil 34862
Mina sobert vita blev knallgula med röda prickar. Grattis?