Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ginanalönn har jag ingen erfarenhet av men allmänt när det gäller lönnar är att de bör planteras sen höst eller tidig vinter men inte efter nyår ungefär. Februari är ofta för sent.Våg ginnalalönn som jag fyndade på växtloppis i vintras har gått ur. Visst, det var en chansning men jag är ändå besviken. Får se om jag fyndar något nytt på nästa loppis istället.
Jo den åkte i jorden typ september/oktober. Men den var lite ynklig vid köp redan, det var därför den kostade 59:- på loppisenGinanalönn har jag ingen erfarenhet av men allmänt när det gäller lönnar är att de bör planteras sen höst eller tidig vinter men inte efter nyår ungefär. Februari är ofta för sent.
Någon som smakat vita jordgubbar? Smakar de som vanliga röda?
Jag funderar på att köpa några plantor att testa på för fåglarna och röda bär.
Inte jordgubbar, men jag har vita smultron och dom smakar mer smultron och är sötare än de röda jag harNågon som smakat vita jordgubbar? Smakar de som vanliga röda?
Jag planterade en vit jordgubbe nu som heter ananasjordgubbe, den ska alltså smaka lite åt ananashållet. Men kanske finns olika sorter!Någon som smakat vita jordgubbar? Smakar de som vanliga röda?
Alltså, de måste ha grönmassa för att leva. Men så som du verkar misshandla dem är det nog lika bra att du ger upp.Jag kommer aldrig att odla tomater igen, i mitt liv. De bara växer och växer, försökte rensa bland alla bladen och lyckades bryta av en klase blommor Det är bara massor av blad och stammar och inga tomater förutom sex, sju stycken på varje planta. Och de de slukar enorma mängder vatten så kommer dö över midsommar.
Måste komma iväg och lämna kartonger innan rusningstid.
Tror du missförstod hela idén med tomaterJag kommer aldrig att odla tomater igen, i mitt liv. De bara växer och växer, försökte rensa bland alla bladen och lyckades bryta av en klase blommor Det är bara massor av blad och stammar och inga tomater förutom sex, sju stycken på varje planta. Och de de slukar enorma mängder vatten så kommer dö över midsommar.
Måste komma iväg och lämna kartonger innan rusningstid.
Nä ingen växtmänniska skulle tro att hen kan få tomater nu.Dör gör dom inte på ett tag tror jag. Meeeeen jag vill ha mogna tomater nu. Trodde jag köpte två busktomater men tydligen inte. Jodå tjuvar och klippte bort grenar längst ner och de som bara växer utåt med inga klasar. Men det kommer bara nya.
@tanten @Ninnurur Visa bifogad fil 71849
Jag är ingen växtmänniska
Nä ingen växtmänniska skulle tro att hen kan få tomater nu.
Tomater skördar jag i slutet av juli och i augusti - ända tills det blir kallt. Vill du ha tomater nu får du nog gå till en matbutik.
Det är ju det som är charmen med odling. Man sår, skolar om och sköter och så småningom får man skörda. Men det tar tid.
(Busktomater ska du inte tjuva).
Det är växter som växer så. Du kan inte bonsaiklippa dem och ändå förvänta dig skörd.Jag tjuvar inte busktomaten som inte syns på bilden. Men jag vore ytterst tacksam om de två andra slutar bli längre och ffa alla växa grenar som står rakt ut.
Det är växter som växer så. Du kan inte bonsaiklippa dem och ändå förvänta dig skörd.