Inte ens i fönstret får mina ljus nog eftersom jag har minimala fönster.Jag måste nog sätta en hylla mitt över fönstret där jag har mina sådder och plantor. Jag får inte plats längre
Jag har dem stående på ett bord med lampa över.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte ens i fönstret får mina ljus nog eftersom jag har minimala fönster.Jag måste nog sätta en hylla mitt över fönstret där jag har mina sådder och plantor. Jag får inte plats längre
I vardagsrummet har jag ett hörn med tre skapligt höga fönster på rad åt vardera håll. Det verkar som att plantorna börjar trivas även där nu, men jag har en hylla med extrabelysning alldeles bredvid så jag kan flytta runt och prova liteInte ens i fönstret får mina ljus nog eftersom jag har minimala fönster.
Jag har dem stående på ett bord med lampa över.
Jag har toppat min purjolök tre gånger redan.. hur många gånger brukar ni toppa era? Omplanterade en gång, då klippte jag av hälften av rötterna.
Visa bifogad fil 13098
Jag brukar låta alla få en chans och det brukar löna sig. I år lär jag dock kasta en av mina tomater då dess grannar behöver omskolas. Jag gav den en vecka extra men den veckan tar slut i morgon och det har inte hänt ett dyft mer. Den är väl 3cm hög och tunn som ett grässtrå. Övriga är 20cm höga och normaltjocka.Jag har nu planterat om de två största paprikaplantorna och en av de största tomatplantorna och satt dem i avklippta mjölkpaket. De kvarvarande (sådde 6 tomat och 6 paprika totalt) får ännu plats i minidrivhuset. De två paprikaplantorna jag planterat om idag är nästan dubbelt så stora som de andra i minidrivhuset. Alla är sådda samtidigt och under samma förhållanden. Sorterar ni bort mindre klenare exemplar eller låter ni alla få en chans så att säga?
Jag brukar låta alla få en chans och det brukar löna sig. I år lär jag dock kasta en av mina tomater då dess grannar behöver omskolas. Jag gav den en vecka extra men den veckan tar slut i morgon och det har inte hänt ett dyft mer. Den är väl 3cm hög och tunn som ett grässtrå. Övriga är 20cm höga och normaltjocka.
Jag har aldrig någonsin under mina typ 40 år som odlare toppat purjo. Eller rört rötterna. Har snarare varit väldigt försiktig med dem.Jag har toppat min purjolök tre gånger redan.. hur många gånger brukar ni toppa era? Omplanterade en gång, då klippte jag av hälften av rötterna.
Visa bifogad fil 13098
Tydligen blir dom kraftigare när man gör det. Har dock inte lyckats förut med purjolök, så nu provar jag toppa och klippa rötter. men mår dina bra utan att du gör det, så kör på!Jag har aldrig någonsin under mina typ 40 år som odlare toppat purjo. Eller rört rötterna. Har snarare varit väldigt försiktig med dem.
ska man göra sånt?
Vad menar du med "lyckats"?Tydligen blir dom kraftigare när man gör det. Har dock inte lyckats förut med purjolök, så nu provar jag toppa och klippa rötter. men mår dina bra utan att du gör det, så kör på!
Nej, dom blev små och spinkiga. men jag har läst på och förstått att dom vill ha mycket gödsel, så jag hoppas att jag får fina purjolök i år!Vad menar du med "lyckats"?
Går de i blom eller vad är problemet?
Aha.Nej, dom blev små och spinkiga. men jag har läst på och förstått att dom vill ha mycket gödsel, så jag hoppas att jag får fina purjolök i år!
Vet ej men så söta !Vad är det här som växer ihop med min chili?
Fina är de i vart fall.