@tråden: Var glada ni för att jag jobbat knasiga tider och inte hann tipsa om rabatten på Wexthuset... som jag givetvis inte utnyttjade
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså - tomater.
Jag har odlat vanliga växthustomater som man bindere upp och tjuvar.
Nu var det ju så att de frön från tomatklubben som grannen hivade över visade sig vara busktomater. Min enda erfarenhet är ett par gånger när jag haft något buskigt och tätt exemplat som mest möglat för att det varit så buskigt. Både frukt blad o grenar har möglat. De har varit ungefär som om de vore behandlade med tillväxtreducering? (Kan det bero på att jag odlar efter bondeklokskap - ju mer gödsel coh vatten desto bättre...)
Finns det nåt sätt att odla busktomaer och verkligen få skörd?
Kan jag ha dem i växttunneln precis som vanliga tomater (dvs inte i kruka)?
Hur gör man?
Optimist - lökarDet är typ vår i södra Dalarna om man ska tråkigt mina lökar jag planterade i oktober. Beror dock på åt vilket håll man vänder huvudet, om man tror på det eller inte...
Visa bifogad fil 12586
Haha skojar inte! Det är fan en halvmeter snö kvar på resten av gården, det enda stället där det är ingen snö är i den rabatten.Optimist - lökar
okej, NU såg jag att jag fått in tråkigt, där det skulle vara troDet är typ vår i södra Dalarna om man ska tro mina lökar jag planterade i oktober. Beror dock på åt vilket håll man vänder huvudet, om man tror på det eller inte...
Visa bifogad fil 12586
Jag har galna tulpaner som tittat upp vid gästhuseet. Medan exakt allt annat är täckt med djup snöHaha skojar inte! Det är fan en halvmeter snö kvar på resten av gården, det enda stället där det är ingen snö är i den rabatten.
Möjligtvis att solen värmer, men fortfarande 30-50 cm snö som ska bort .Det är typ vår i södra Dalarna om man ska tråkigt mina lökar jag planterade i oktober. Beror dock på åt vilket håll man vänder huvudet, om man tror på det eller inte...
Visa bifogad fil 12586
Möjligtvis att solen värmer, men fortfarande 30-50 cm snö som ska bort .
Åh fy. Jag är rejält less på vårt, ligger mellan 0,5-0,8 packad snö över hela tomten och snövallarna.... SuckVar glad för det, här är det 1,5 meter som ska bort! Töar som tusan senaste veckan men det märks ju knappt...
Vind gör att det smälter fortare, jag har dock ingen källa på det påståendetSnön har äntligen börjat smälta! Men det går sakta. Solen skiner och värmer, men vinden är iskall, så gör väl att kylan i marken ändå håller i. Jag funderar nästan på att gå ut med varmluftspistolen och för att skynda på processen.
V
Vind gör att det smälter fortare, jag har dock ingen källa på det påståendet
Det torkar iallafall upp fortare så om snön är blöt så borde det fungera dvs + grader, dagsmeja och vind = mindre snö. Kyla och vind not so much. Här har vi dock dagsmeja men det verkar ta tid för snön att försvinna från tomten :P.V
Vind gör att det smälter fortare, jag har dock ingen källa på det påståendet