Vilket antiklimax. Jag köpte ytterligare ett lysrör från Nelson som jag monterad upp för att jag tänkte skola om mina plantor idag. Men det visade sig vara defekt. Så irriterande!
Lysröret var inte ordentligt isatt, så den funkar! Pust.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilket antiklimax. Jag köpte ytterligare ett lysrör från Nelson som jag monterad upp för att jag tänkte skola om mina plantor idag. Men det visade sig vara defekt. Så irriterande!
jösses!Tomatfröna som jag satte i söndags har grott, så nu får de flytta ut. Slut på meddelandet.
Med ut menar jag alltså ut från gästtoaletten. Inte UT!jösses!
Bra jobbat
Med ut menar jag alltså ut från gästtoaletten. Inte UT!
En pläd under gör varken till eller från tror jag. En värmeplatta kan göra skillnad men kostar en del.Hoppar in i denna tråden då jag behöver lite feedback och inspiration.
Förra året gjorde jag ett grönsaksland. I år ska det bli större, helst dubbelt så stor.
Har inget växthus men många fönster som kanske går att göra ett växthus av.
I år tänkte jag odla:
Ärtor/bönor.
Morötter.
Zucchini.
Tomater.
Sallad.
Gräslök.
Gullök.
Rödlök.
Vitlök.
Potatis.
Pumpa (det blev inget förra året).
Persilja.
Chili.
Paprika.
Kålrötter.
Rödbetor.
Övrigt: beskära äppelträd och kolla igenom bärbuskar.
Plantera rabarber.
Känns som jag glömt bort någon.
Förra året var jag för sen så det blev liten skörd plus att det var en kall sommar.
Tänkte sätta fröer i början på mars är väl lagom? Och ha under växtlampan.
Kanske en pläd under så det blir lite varmare?
Gräslöken tror jag klarar sig från förra året.En pläd under gör varken till eller från tror jag. En värmeplatta kan göra skillnad men kostar en del.
I övrigt.
Skilj på de sorter som behöver förodlas och de som ska sås direkt på friland.
Chili är det nästan sent att så nu. Tomater är det hög tid att ta itu med. Squash, pumpor och gurkor kan du vänta med att förodla.
Lättaste sättet att få bra gräsök är nog att köpa en eller två kryddkrukor i snabbköpet och skola om. De är lökväxter och de både förökar sig villigt och överlever det mesta.
- och du har glömt mangold
Värmematta finns fleraGräslöken tror jag klarar sig från förra året.
Och en del perenner och blommor från lökar hoppas jag på kommer igen
Ja nu när du säger det så är mangold väldigt gott! Får nog bli några rader av det med!
Ajdå är det alltså sent med chili nu?
Det blev tror jag en planta förra året med små små chilisar fast de skulle varit större. Kanske berodde på att jag satte dem för sent?
Värmeplatta ska jag kolla up! Tycker tyvärr att där jag haft förmodligen varit ganska kallt underifrån (i köket på en långbänk), så misstänker att det skulle löna sig med mer värme underifrån med?
Jag skulle ju inte handla fler fröer!! Fy dig och locka ut mig på Impecta igenImpecta lockiar med ätbar marktäckare - sköldsyra.
Jag gillar alla sorters ätbart och har flera syror. Någon som vet något om detta?
https://www.impecta.se/sv/artiklar/skoldsyra-silver-leaf.html
Gillar att inleda folk i frestelse.Jag skulle ju inte handla fler fröer!! Fy dig och locka ut mig på Impecta igen
Den där såg ju helt perfekt ut att ha på en snutt av mitt stenparti/kryddland som ett äppelträd har lagt i halvskugga...
Jag har sått alla tomater. Gjorde det 14 feb för att lätt kunna minnas datumet.Fick ner ytterligare en sorts chili i jord idag. Den första sorten har bara en planta tittat upp från, få se om jag får slänga ner några nya frön nästa vecka.
Kliar i fingrarna över att så tomater, gurka mm nu.
Ja det gör vi Men som alltid så sker utvärderingar över en flaska rött...Gillar att inleda folk i frestelse.
Jag har agerat omoraliskt stöd till min vänner i många år.
Så då är det överenskommet. Vi köper, och utvärderar tillsammans i sommar
Taget!Ja det gör vi Men som alltid så sker utvärderingar över en flaska rött...
Då blir det kanske till att så lite mer nästa helgJag har sått alla tomater. Gjorde det 14 feb för att lätt kunna minnas datumet.
Gurka växer ju så infernaliskt fort så dem har jag väntat med.