jag vet inte riktigtVad gjorde du med dom? trollade? Mina tog nog .......5-6v.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jag vet inte riktigtVad gjorde du med dom? trollade? Mina tog nog .......5-6v.
Hmmm. Mina står relativt kallt, 15 grader ca. De har stått där i 5 veckor nu, en verkar vara på väg upp, de andra inte ett liv. Undrar om jag ska flytta in dem i husvärmen några dagar?jag vet inte riktigtdom stod iaf väldigt kallt precis när jag sådde dom, typ 5+ men det kan säkert blivit ner mot nollan med, sen blev det tokkallt så då tog jag in dom och några dagar senare ploppade nästan all upp
![]()
det tog bara ett par dagar från att jag tog in dom till dom kom upp så det kan va värt att prova!Hmmm. Mina står relativt kallt, 15 grader ca. De har stått där i 5 veckor nu, en verkar vara på väg upp, de andra inte ett liv. Undrar om jag ska flytta in dem i husvärmen några dagar?
De flyttar så fort jag är hemma ikväll :-Ddet tog bara ett par dagar från att jag tog in dom till dom kom upp så det kan va värt att prova!
Jag låter mina växter gro inne på den lilla toaletten, där jag kan ställa upp värmen. När de väl kommit upp klarar de ju att det är lite svalare.Nu har jag mätt mina fönsterbleck med värmekamera. 14 grader i fönstret där jag brukar ha odlingarna, inte så märkligt att jag haft bekymmer mao. I andra fönstret var det betydligt bättre, 17 grader, så där ska de få stå när de grott. Tills dess blir det nog köksbänken som var ca 18 grader (lite dålig innetemp just nu då vi inte elda igår).
Låter det rimligt? Värmematta hade förstås varit optimalt, men jag vet inte om det ryms i budgeten just nu.
Hade jag sett dem för det priset hade jag köpt fler! Fast jag inte behöver fler.
Blomsterbönor?Har ni någon idé på vad som skulle trivas att klättra på en sån här i halvskugga, dock ganska blåsigt läge, utan att bli för stor? Någon klematis som kan funka?
Fast jag sätter nog inte stegen ända upp, kvarterets katter kan ju få lite större utmaning än så. Sen skadar det nog inte om den blir lite högre också.
Visa bifogad fil 11320
Om man beställer på eBay istället kan man beställa en påse mycket billigare, eller så kan man köpa fler påsar för vad det kostar att beställa från Impecta.Men det var då själva....
Var HELT övertygad om att jag hade frön kvar av kryddtagetes Signet Lemon, men nix. De finns inte på granngården eller Coop heller.
Blir sannolikt tvungen att beställa från Impecta. Men man kan inte beställa EN påse frön. Det kan man verkligen inte![]()
Så det blir dyrare....
Av olika anledningar vill jag gärna beställa från Sverige.Om man beställer på eBay istället kan man beställa en påse mycket billigare, eller så kan man köpa fler påsar för vad det kostar att beställa från Impecta.![]()
Jag har inga tveksamheter att beställa från EU och köper mycket från England.Av olika anledningar vill jag gärna beställa från Sverige.