Trädfällning - inte ROT väl?

tanten

Trådstartare
Hörde av mig till bekanten, som numera har skogsfirma. Vi hade talats vid lite löst om att de skulle komma hit och ta ner träd.

Nu sa han att de gärna ville göra detta innan jul! Hjälp - det kommer att kosta pengar... de ska ta ner träden och kapa upp i bitar (som jag sedan ska klyva till ved)

Frågan - inte räknas väl trädfällning på en tomt till ROT-tjänster väl?

/tanten - griper efter halmstrån..
 
Sv: Trädfällning - inte ROT väl?

Tyvärr inte. Det hade kunnat gått under RUT o trädgårdsarbete.
Men det står så här på skatteverkets hemsida

Till trädgårdsarbete som inte ger rätt till skattereduktion räknas exempelvis planteringsarbeten, trädbeskärning, trädfällning, röjning av sly, anläggning av gräsmatta samt andra anläggningsarbeten som utförs på tomt eller i trädgård. Inte heller kostnad för transport av avfall eller tömning av avloppsbrunn ger rätt till skattereduktion.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 429
Senast: Wille
·
Samhälle Jag vet att många här inte direkt bor i stora städer utan lite mer på landet. Själv bor jag så långt ut att det här med TV, telefon och...
2
Svar
26
· Visningar
2 447
Senast: athena
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har alltid trott att livet aldrig står stilla, att det alltid rör på sig varesig man vill det eller ej. Men nu verkar mitt liv ha...
Svar
13
· Visningar
2 566
Senast: miumiu
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 438
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp