Tråden för spökerier osv

Mirre

Trådstartare
I brist på bättre rubrik :p
Vad har ni upplevt för något?

Här hemma spökar det som bara den.
Hörs steg på övervåningen fast ingen är där
Katten har sprungit runt här hemma, varit riktigt rädd och betett sig som att hon jagades av något.
Har hört ett barn som gnyr fast mina inte är hemma
Har stått en lång mörk gestalt i dörröppningen till vardagsrummet och tittat på mig. Även sett den gå i hallen
Hör folk som pratar, barn som springer och leker osv
Saker har flyttat sig framför ögonen på mig
Elektronik och lampor håller inte här, är så otroligt mycket som oförklarligt gått sönder
Min datastol låter som att något sätter sig i den. Likaså köksstolarna

Jepp, hemma är det full rulle på andarna. Steg, skuggor, saker som flyttas, dörrar som låser ute en, röster. En katt som springer över gräsmattan för att sen försvinna i tomma intet. En ande står och kollar på en när man ska sova.
Detta är bara en liten del av allt som hörs och märks i vårt hus :)

Inget läskigt alls. Men när man kommer in på gården hemma blir man glad. Inte bara jag utan de flesta som besöker mig säger spontant något positivt och ser glada ut.

det har pågått verksamhet i olika former i minst 700 år invid tomten och jag inbillar mig - högst vetenskapligt...:angel: - att de har haft roligt när de jobbade.:D

Mycket konstigheter har hörts och hänt i min lilla stuga. Givetvis söker man först efter en logisk förklaring och till vissa saker finns det, andra inte.

Ex så fick jag en äldre hammare. Jag hade min verktygslåda i sovrummet eftersom jag höll på att renovera. Jag var inne och letade fram ett verktyg och gick ut från rummet. Sen när jag kom tillbaka någon minut senare så låg hammaren där bredvid. Och den hammaren var inte min. Det var bara hundarna som varit inom där men det fanns inga bitmärken på hammaren.

Sen har man känt sig iakttagen, dörrar öppnats osv. Det är en mycket bestämd dam som bott här :D

Ni som bor i hus som det spökar i, har ni märkt att ande-aktiviteten ökar vid renoveringar osv?

Fällde nyligen 2 träd som stod precis vid huset, planterade av husets första ägare. Den kvällen och natten var det mer aktivitet i huset än det varit på länge. Gjorde vi nån ande upprörd kanske?
Isf kan det ju bli spännande när vi blrjar renovera gamla delen på huset.

Egentligen tror jag inte riktigt på det men min bror kom hem från jobbet en dag med en bild som var svår att förklara bort med logik. Han jobbade som snickare, och de höll på att renovera en lägenhet som, långt, tidigare varit sjukhus. En morgon när de kom var det ett fotspår av en naken barnfot, av ett barn som är dryga året, i byggdammet på en fönsterbräda. Varför skulle ett sånt litet barn för det första ens befinna sig på en byggarbetsplats, och för det andra vara barfota? Jag har sett bilden. Det är en barnfot.

Egentligen tror jag inte riktigt på det men min bror kom hem från jobbet en dag med en bild som var svår att förklara bort med logik. Han jobbade som snickare, och de höll på att renovera en lägenhet som, långt, tidigare varit sjukhus. En morgon när de kom var det ett fotspår av en naken barnfot, av ett barn som är dryga året, i byggdammet på en fönsterbräda. Varför skulle ett sånt litet barn för det första ens befinna sig på en byggarbetsplats, och för det andra vara barfota? Jag har sett bilden. Det är en barnfot.

Din bror skojar med dig eller nån skojar med din bror? Om det nu inte kan ha varit ett barn där. Vad skulle det annars vara? Lämnar spöken fotspår nu också eller?

@BulletForMyValentine både ja och nej på din fråga. Det blir lugnare när jag tar fram det gamla och lite stökigare om jag struntar i att sätta värde på det. Ex hittade jag pärlspont i farstun bakom masoniten som någon satt upp, den slipade jag och måla och nu känns farstun mer välkomnande än vad den var tidigare. Dessutom känner man sug inte lika iakttagen längre.

@BulletForMyValentine både ja och nej på din fråga. Det blir lugnare när jag tar fram det gamla och lite stökigare om jag struntar i att sätta värde på det. Ex hittade jag pärlspont i farstun bakom masoniten som någon satt upp, den slipade jag och måla och nu känns farstun mer välkomnande än vad den var tidigare. Dessutom känner man sug inte lika iakttagen längre.

Här är det som att anden vill ha kvar allt så som det var förr. Ju mer vi grejar ju mer aktivitet, sen lugnar det sig ett tag/några veckor innan det drar igång igen.

Nej jag har inte varit med om någonting speciellt. Men jag vågar inte gå in i min jordkällare. Det bara tar emot. Är ingen läskig sån egentligen, den ligger under huset.

Red några hästar som alltid spökade när man red förbi en plats där ett stall brunnit ner och flera hästar brunnit inne. Kan ju vara ett sammanträffande dock så det var en farlig sten eller nåt där.

Det enda jag vart med om som jag inte kan förklara var en natt när en gammal klocka plötsligt började gå. Jag hörde tydligt hur sekundvisaren gick och mycket riktigt gjorde den det när jag kollade. Det konstiga i det hela är att klockan vart undanstoppad i flera år utan att ha något batteri i överhuvudtaget

En dag när jag låg på sängen och vilade så var det som om någon tröck ner madrassen bakom mig, växelvis med händerna.
Har upplevt mysko saker på flera olika ställen bl.a. ett stall och i en stugby men ids inte räkna upp allt eftersom denna tråd ändå kommer bli sågad som vanligt. :meh:

Mamma vaknade en natt av att någon lade handen på täcket hela tiden, hon trodde det var hennes sambo först men han sov. Sedan ser hon hur täcket lyfts upp från sängen och bokstavligen flyger ner på golvet en bit framför sängen. Hon var ganska skakad efter det kan jag säga. Inte så att det gled ner på golvet för att hon vände på sig eller så, utan det lyftes verkligen rätt upp och kastades ner på golvet

Exakt ett år efter att min Madam, alltså min älskade buskompis-bitch-soulmate-rödfuxmärr :heart blev tvungen att vandra till dom evigt gröna ängarna vaknade ja gå morgonen och kände att det luktade häst i sovrummet. När jag klev upp så såg jag att det låg en tuss hästhår på lakarnet och håret var samma som min älskade Madam hade. Jag hade bäddat rent kvällen före, inget hästhår fanns i kläderna eller tvätten eller huset öht. så jag är 100% säker på vem som hälsat på och skickat en liten hälsning. :love:

Apropå spökerier så händer det saker hela tiden här, det var tom. en som påstod att jag bor tillsammans med en demon. Självstängande skåpluckorna i köket kan stå öppna på morgonen, toalocket kan vara nerfällt och så kan jag vakna vid kaffedoft på morgonen.

Jag är egentligen inte spökig,men det finns dom som påstår att jag drar åt mig skiten,själv är jag omedveten.
Men i morse började jag tvivla på mitt förstånd, vaknade vid 05 tiden och insåg att lampan i trapphallen lös,jag tror att jag släckte den ,kliver upp ,öppnar sovrums dörren o släcker lampskrället. Lägger mig igen,efter en stund tycker jag mig höra röster.......då började jag surna till,upp igen,tv på nedervåningen är igång,den VET jag att jag stängde av.
Det med tv har hänt ett par gånger innan sen jag flyttade hit. Köpte huset som dödsbo,man i 55-60 års ålder som dog av cancer,dock vet jag inte om han dog här eller på sjukhus,ville inte veta .

Just ja, här gick också tv,n igång 2 veckor efter varann och eftersom jag sover framför den så vaknade jag ju. Den kan inte gå igång av sig själv eftersom både den och boxen stängs av fysiskt med strömbrytare. Programmet den letade upp var Onda andars hus som gick på en kanal jag inte hade på när jag stängde av systemet. Efter andra veckan så var jag vaken och såg programmet som var riktigt intressant.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Saftinkokta rödbetor?
  • Kontantfritt och diskriminering
  • Ratsit

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka