Tråden för viktigt onödigt vetande

Mina hundar älskar apelsiner! Fast de äter iofs allt. 😂

Det gor mina ocksa. Aven Tate, och jag misstanker att han gjor det for att om Rottisen Diva som alltid ar hungrig vill ha sa maste det ju vara gott och han vill ocksa ha.
Det enda han avstar som Diva ater ar sallads blad, han ater romaine sallads blad men vagrar iceberg sallad och de flesta grona sallads blad ... dock ar kal i alla former mycket gott aven om han inte ar lika fortjust i gronkal som Diva.
 
Amazons logga står för "from A to Z", med meningen att de säljer allt mellan himmel och jord (eller allt från A till Ö, om vi nu ska försvenska det lite).

1725915700697.png
 
Jag har haft grisar, hästar, kossor, katter, hundar, kaniner, marsvin, kalkoner, höns och hamster- inget av dessa djur åt apelsin eller någon annan citrusfrukt.

Så jag är inte förvånad att björnen inte heller ville ha.
Min första häst åt gladeligen en hel del, apelsiner åt hon gärna.
Glömmer aldrig den gången då jag gav henne en stor apelsin med tjockt skal. Hon stoppade in hela apelsinen i munnen och efter en liten stund så spottade hon ut apelsinskalet - som kom ut i en enda bit...
Jag var tvungen att kolla att jag verkligen såg rätt, och det gjorde jag.
 
Den lilla pilen bredvid bensinpumpen på bilens bensinmätare visar vilken sida tanklocket sitter på

Behövs ingen pil: Pumpen på bilens tankmätare visar på vilken sida tanklocket sitter. Är pumpen på höger sida är tanklocket på höger sida och är pumpen på vänster sida (dvs nästan tom sidan) sitter tanklocket till.... Sedan finns det biltillverkare som har pumpen i mitten och ingen indikation vart tanklocket sitter.
 
Behövs ingen pil: Pumpen på bilens tankmätare visar på vilken sida tanklocket sitter. Är pumpen på höger sida är tanklocket på höger sida och är pumpen på vänster sida (dvs nästan tom sidan) sitter tanklocket till.... Sedan finns det biltillverkare som har pumpen i mitten och ingen indikation vart tanklocket sitter.
Fast det stämmer ju inte :confused: på min bil sitter pumpen på vänster sida och tanklocket på höger, och en liten googling av olika bilars intrumentpanel visar att det är så på andra också.
Däremot så visar min (högst osäkra :D) empiriska undersökning att tanklocket ofta sitter på höger sida på europeiska bilar, och vänster på asiatiska.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp