Trådar som försvinner

Sv: Trådar som försvinner

Och jag kan inte veta vilka rosa benskydd som fungerar bäst för alla säljare säger att deras är bäst. Det är därför man vill diskutera det i trådar ju. Iaf. jag skulle vilja det. Tex. vilken barbackasadel är bäst. Får man inte det då? För det ses som reklam. Så istället för att efterlysa en viss produkt behöver jag bara starta en tråd och fråga vilken av dessa (samma utrusnting) är bäst? Så kan jag få svar på frågan fast omformulerad typ.

Vi får väl helt enkelt starta en ny tråd för varje fråga och sen ta det via PM...

Snacka om att Buke kommer att bli urtrist med denna policy...

För att besvara din fråga direkt, så slipper även du jobba så väldigt.;) Rena fototrådar där man visar upp sig hur man ser ut i sin hjälm, eller hur egen häst klär i rosa, blått eller vilken färg det nu må vara. Det är rena gnäggfrågor, och har således flyttats dit.

När vi kommer till tipstrådar, där trådskaparen frågar om var man kan köpa en viss sak. De plockas bort ja, trådar där man diskuterar om olika färger på utrustning som man har hittat på E-bay går till gnägg.

Vad är reklam? Det är när man saluför varor från egen produktion eller verksamhet, det är inte reklam när man visar med t ex en länk vad man menar eller vill belysa inlägget lite ytterligare.

Booming skrev:
Och jag kan inte veta vilka rosa benskydd som fungerar bäst för alla säljare säger att deras är bäst. Det är därför man vill diskutera det i trådar ju. Iaf. jag skulle vilja det. Tex. vilken barbackasadel är bäst. Får man inte det då? För det ses som reklam. Så istället för att efterlysa en viss produkt behöver jag bara starta en tråd och fråga vilken av dessa (samma utrusnting) är bäst? Så kan jag få svar på frågan fast omformulerad typ.

Jo det får du, det är rena konsumentfrågor och dessa får diskuteras. Det handlar inte om att undvika att nämna märken eller företag, utan sättet man gör det på.

Det var jag som plockade bort tråden!

Jag fick en synpunkt om den och tittade igenom några sidor av den väldigt långa tråden, och hittade ett antal länkar till internetbutiker som säljer dessa produkter, då anser jag att man klart passerat gränsen.

I övrigt är jag öppen för diskussion vad som bör tillåtas och på vilket sätt detta bör diskuteras för att det inte skall bli för mycket reklam eller smutskastning.

Observera att de svar ni får från "vanliga användare" här på forumet mycket väl kan komma från en grossist eller återförsäljare av en produkt som inte öppet talar om vem h*n egentligen är.

Länkar till butiker, liksom telefonnummer, e-postadress eller uppmaning att skicka PM är inte tillåtet.

Att diskutera produkter/märken är ok!

Men om man tex diskuterar ThermoMastertäcken så är det ju det samma som att "butiken" då det är den "butikens" eget märke och inte går att köpa någon annanstans än hos dem, är det tillåtet??

Svar ja, det är tilllåtet.

Tipstrådar i stil med, var kan jag köpa eller ge mig tips på olika xxxx osv, de plockas bort. Att fråga vad t ex en specifik utrustning är för något, och där bifoga en länk är också ok. Däremot är det inte ok att berätta om den nya sadeln, och i samma tråd/inlägg skicka med länken till hemsidan, skippa den och berätta istället om den nya sadeln hur den funkar och vad du t ex som konsument uppfattar kvalite osv.

Rena fototrådar är gnägg kort och gott, om det handlar om hästar, färger eller annan hästrelaterad utrustning.

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
494
Senast: Shaggy
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
482
Senast: Krålus
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 554
Senast: Tilly_85
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 968

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka