Trådar om tävlingar och andra jippon som rör westernfolket SKA ligga under forumet GN

L

Lex

Snacka om tramsigt. Nu ska man leta överallt i bukefalos för att hitta info om western.

Western-tävlingar på ett ställe, Quarter-avel på ett annat, utrustning på ett tredje osv.

Vad ska det då pratas om på detta ställe???

/Lex :mad:

5 första inläggen på Gnägg:
1:
"Äntligen....
...har jag hittat det jag sökt efter.

En svartbrun travarhingst på 4 år. Ska bli så kul!!! Jo jag vet, har ju några pållar redan men en är numera såld och två till ska säljas.
Så nu ska mercan förhoppningsvis bara besiktigas så jag kan hämta pållen på lördag....

Å vill helst av allt åka nu på en gång, genast... "

2:
"Äntligen på gång! (*Bild*)

Nu känne det äntligen som att min"lille" 4-åring är på gång ordentligt!
I stort sett allt har gått emot oss känns det som men håller alla tummar för att det vänt nu!
Han har varit änmäld till 3 st FT detta år men inte kommit till start i en enda *suck* först var han skadad sen skadade jag mig... och nu senast var han totalt ur form pga olika omständigheter... men NU!
Han gjorde en fantastiskt träning nu i dagarna och ska nu tävla nästa helg.
Han och ryttaren har riktigt bra samarbete nu!
Gissa om jag kommer att var nervös... Fösta gången jag står sidan om medans någon annan tävlar MIN häst...

Foto-bevis från träningen:
Hopp

Detta är sista hoppet på träningen därför ser han lite "sliten" ut, innan dess var fotografen inte riktigt med"

3:
"Tre datorgjorda hästbilder

kan jag bjuda på såhär på sena kvällskvisten . Istället för att gå och lägga sig, som lilla Rosenblad behöver då hon ska upp till jobbet imorgon, så sitter jag här och har knåpat ihop tre bilder med bildprogrammet Picture It .

Började med att leta upp någon läcker bakgrund på Internet och klippte sedan ut det vackra motivet - min medryttarhäst Gautcho från någon av mina egantagna bilder. Placerade in honom till bakgrunden och ändrade därefter ljus, skärpa och färger. Såhär blev resultatet :

Nå, vad tycks ?

Blev jättenöjd med denna !

Bild 1

Gillar färgerna, men det var himlans svårt att få hästhuvudet att 'smälta' in bra i bilden.

Bild 2

Vet icke varför den svarta remsan sitter där den sitter och nu ser jag att den blev väldans liten. Jaja . Såhär ser originalbilden ut ifall någon är intresserad "

4:
"Sitsträning igår!

Igår hade jag sitsträning för Inte_Ung.

Ujj vad mycket jag har missat i ridningen! Jag fick sitta på medryttarhästen medan I_U longerade, och utan tyglar och utan att använda skänklarna skulle jag öka och sänka tempo i trav och skritt. Till slut fick vi till det lite smått, men svårt var det.

Jag fick också lära mig att hitta hästens tyngdpunkt för att sedan kunna påverka den med min egen. Det låter ju så självklart nu när jag fått det förklarat för mig, men det är ändå helt nya tankar och det tar väl ett par år att få till det i praktiken...

Det känns som om en helt ny dörr öppnat sig och ridningen fick helt plötsligt en till dimension!

Avslutningsvis kan jag (en aning skrytsamt ) inflika att både jag och hästen fick beröm"

5:
"Filipstad

Vilka har tänkt sig till Filipstad nästa torsdag?

Jag är skapligt sned på anmälninssystemet Men pålle ska anmälas är det tänkt.Bara hoppas han får vara med."
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Trådar om tävlingar och andra jippon som rör westernfolket SKA ligga under forumet GN

Och vad har de inläggen med western att göra?????
 
Sv: Trådar om tävlingar och andra jippon som rör westernfolket SKA ligga under forumet GN

Ingenting, men det är vad westerntävlingar kommer att få dela utrymme med hädanefter.... :angel:

/Carina :eek:
 
Sv: Trådar om tävlingar och andra jippon som rör westernfolket SKA ligga under forumet GN

Jaha och är det så illa?? Jag rider western oxå. Men inte stör det mig iaf... Man ska va glad att det finns forum överhuvudtaget!!
 
Sv: Trådar om tävlingar och andra jippon som rör westernfolket SKA ligga under forumet GN

Det heter WESTERNtävlingar och de borde ju då naturligt ligga på western... Saken är också den att det säger bara tjopp så har de halkat 5 sidor bak och hur ska man då kunna hitta det man är intresserad av!!!??... :confused:

/Carina :eek:
 
Sv: Trådar om tävlingar och andra jippon som rör westernfolket SKA ligga under forumet GN

Men det är ju precis samma sak för alla härinne! Jag som har halvblod får ju diskutera avel på Avel, ridning på Ridning, hoppning på Hoppning, jippon etc på Gnägg osv.
 
Sv: Trådar om tävlingar och andra jippon som rör westernfolket SKA ligga under forumet GN

Men om allting ska läggas ut på alla andra forum vad är det då för vits med att ha ett som heter western?
Med tanke på att vi fortfarande är förhållandevis få som sysslar med western så försvinner ju det fåtal intressanta trådar som finns ganska snabbt på ett forum som gnägg. :crazy:
Förresten hur är det med till exempel islandshästarna, är de tvugna att lägga sina tävlingstrådar på gnägg också??? :confused:

/Carina :eek:
 
Sv: Trådar om tävlingar och andra jippon som rör westernfolket SKA ligga under forumet GN

Tycker det är töntigt!!! :mad: Finns det ett westernforum ska väl banne mig tävlingstrådar ligga här!!! *nu surar Anneli en stund*
 
Sv: Trådar om tävlingar och andra jippon som rör westernfolket SKA ligga under forumet GN

Och inte blir det bättre av att ni gnäller över mig ;)

Som jag svarade Lenita i ett PM:
Det är sagt att frågor angående vem som ska till tävling XXX, utställning XXX ska ligga under GNÄGG. Sen är det upp till varje moderator att avgöra.

När var 3:e-4:e tråd är dylika frågor har det gått alldeles för långt (jo, det är så många vissa dagar, folk kollar ju inte om det finns en tråd redan).

När det gäller trådarna om Tumbleweed o High Chaparall hann de växa sig ganska stora innan jag såg dom, men jag fick nästan dagligen flytta trådar till dessa eller ta bort dom. Jag har varken tid eller lust att göra detta så då drabbar det er alla. TYVÄRR!

Många av er på western är ganska dåliga på att hålla er till gällande forumregler och då blir resultatet detta.


För att förtydliga för er. Jag gör detta på ideell basis precis som alla andra moderatorer!!!
Jag har ett arbete som jag utför på dagtid, rider ca 4 ggr/vecka, umgås med mina polare osv. Sen surfar jag här och har åtagit mig att moderera vissa forum (Avel, NH o Western).
Ni få på Western tar dubbelt så lång tid att moderera som bägge de andra forumen ihop. Mest för att ni inte använder sökfunktionen o kollar om det ni vill diskutera redan finns eller för att ni envisas med att länka till olika affärer o tränare (fast ni vet att det är otillåtet).

Här kommer några tips från mig till er:
*Kontrollpanelen/redigera alternativ/antal inlägg att visa per sida/visa 50 inlägg per sida. Då ser ni äldre trådar än idag :angel:
*Är ett inlägg/tråd borta? Klicka på ert namn eller den ni vet gjort ett inlägg i just den tråden o kolla »Hitta alla inlägg av...« eller »Hitta alla trådar startade av...«. Finns den inte någonstans där så är den förmodligen borttagen ( i forum med högre aktivitet kan den falla bort pga ålder) :eek:
*Tycker ni att jag eller någon annan är olämplig som moderator? Vänd er till Gunnar istället för att gnälla över oss i diverse trådar.

Ha en bra helg
önskar
er moderator Anna-Karin som hoppas att ni sköter er då hon ska tillbringa helgen (fr.o.m. idag) på Power Big Meet i Västerås. Hästkrafter som hästkrafter :angel: :love:
 
Sv: Trådar om tävlingar och andra jippon som rör westernfolket SKA ligga under forumet GN

Lenita skrev:
Förresten hur är det med till exempel islandshästarna, är de tvugna att lägga sina tävlingstrådar på gnägg också??? :confused:

Nädu, för det behöver dom inte!!! :mad: Det tycker jag är verkligen orättvist, dom har just nu minst två trådar om vilka som ska till "den och den tävlingen" på första sidan. Varför ska just dom få ha sina trådar kvar???
 
Sv: Trådar om tävlingar och andra jippon som rör westernfolket SKA ligga under forumet GN

Och jag tackar så mycket för det utförliga svaret.. :bow:
Problemet är att man inte kan alla finesser här inne på buke helt enkelt för att man kanske inte har tid att kolla allt sånt. ;) Själv bor jag inte direkt här inne och då vill man kunna hamna på det man har tänkt sig på enklast möjliga sätt=allt westernrelaterat på western... :idea:
Förresten för att spinna vidare på isisarna när ska alla deras tävlingstrådar hamna på gnägg??? :angel:

Ha så trevligt i helgen.....moehehe.. :devil: :angel: Nej, allvarlig, vi lovar att sköta oss när du är på rymmen...jag i alla fall.. ;)

/Carina :eek:
 
Sv: Trådar om tävlingar och andra jippon som rör westernfolket SKA ligga under forumet GN

Jag tycker oxå att allt western relaterat ska vara på en sida. Som sagt så rullar sakerna på rätt fort på gnägg sidan, så våra westerninlägg försvinner ganska snabbt. :mad:
 
Sv: Trådar om tävlingar och andra jippon som rör westernfolket SKA ligga under forumet GN

Ställ den frågan till Boj som är moderator på det forumet!!!

Som jag skrev är det upp till varje moderator att avgöra.

JAG har tröttnat på att NI startar nya trådar om samma saker gång på gång istället för att fortsätta i dom som redan finns om samma ämne. Det är således på erat eget ansvar att dessa trådar hamnar på GNÄGG!!!
 
Sv: Trådar om tävlingar och andra jippon som rör westernfolket SKA ligga under forumet GN

Men det startas ju nya sadeltrådar hela tiden också. Ska de läggas över på utrustning då??? ;)
Fast det hade ju räckt med EN High Chaparall tråd, blev aningen snurrigt med hela det gäng som blev.... :crazy: Men annars går det ju att slå ihop dem istället och låta den sammanslagna tråden ligga kvar här....??
Eller..... :confused:

/Carina :eek:
 
Sv: Trådar om tävlingar och andra jippon som rör westernfolket SKA ligga under forumet GN

Hej.
Tråkigt att du tar min åsikt som något personligt angrepp på din person.
Jag uttryckte bara min åsikt ang. reglerna som du hade lagt in i en tråd.


Jag läste igenom forumreglerna och där står inget om att tex westernsadlar bör ligga under utrustning, men du kan kanske visa vart det står.

När det gäller trådar, så flytta inte dom, så lär sig folk att lägga dom rätt. När du flyttar dom så kvittar det vart dom lägger tråden för den hamnar ju rätt ändå. (som man bäddar får man ligga)

/Lex
 
Sv: Trådar om tävlingar och andra jippon som rör westernfolket SKA ligga under forumet GN

Att jag svarade på ditt inlägg gör inte att jag anklagar DIG för något personligt angrepp, jag bara upplyste om att det inte blir bättre av att ni gnäller över mig i ett flertal trådar!
ingen nämnd
ingen glömd
;)

Huvuddiskussionen gällde väl inte westernsadlar eller???

JAG har ALDRIG flyttat en tråd som handlar om westernsadlar, däremot har det hänt att jag flyttat generella sadelfrågor till utrustning.
Men det klart, vill ni, kan jag ju börja göra det :devil:

Jag flyttar aldrig specifika westernutrustningsfrågor öht, däremot kommer jag att fortsätta att flytta trådar om tävlingar o andra jippon till GNÄGG och ta bort samtliga trådar som innehåller frågor om eller länkar till tränare, ridläger osv.

Jag har varit användare av Bukefalos (tidigare Stallet) sedan 1996 och ännu har folk inte lärt sig lägga trådarna rätt, så jag tänker inte alls låta dom ligga.
Då blir det total anarki här :crazy: :eek:
 
Sv: Trådar om tävlingar och andra jippon som rör westernfolket SKA ligga under forumet GN

Varför akn bara inte allt om western ligga på en tråd och allt annat för sig också?? (lika för alla!) Det gör det så mycket lättare!!!
 
Sv: Trådar om tävlingar och andra jippon som rör westernfolket SKA ligga under forumet GN

För det första,
Hacka aldrig på en moderator, de förväntas bara utföra det arbete vad forumets ägare tilldelat dem!
Dock tycker jag att A_K_N är lite väl hård i sina bedömningar, tänk på att inte alla är lika "duktiga" på att navigera i forumet. Att det startas nya trådar om sadlar är ofrånkomligt på ett stort forum som Bukes. På de andra väl fungerande internetforum där jag är medlem funkar det fint att medlemmarna hänvisar vidare till äldre trådar när någon startar en tråd i ett redan avhandlat ämne.

Vidare,
Jag håller med Lex, min åsikt är att Bukefalos forum som helhet är konstigt strukturerat och otroligt tungjobbat för oss användare. Det finns alldeles för många olika forum som man tvingas hoppa mellan för att få reda på vad man vill. Jag tror att det hade varit bättre om man använde inriktningarna som plattformar för att sedan ha underforum under dessa, t.ex.:

Western : tävlingar/hantering/utrustning/aktiviteter/klubbar/köp&sälj.
NH : tävlingar/hantering/utrustning/aktiviteter/klubbar/köp&sälj.
Galopp : tävlingar/hantering/utrustning/aktiviteter/klubbar/köp&sälj.
etc, etc..

På detta vis slipper man hoppa mellan de olika forumen för att komma dit man vill, att leta efter t.ex. westerntävlingar i Gnägg är ju helt förkastligt..

Utöver dessa skall givetvis de grundläggande generella forumen ha sin givna plats.


Just my $0.02
 
Sv: Trådar om tävlingar och andra jippon som rör westernfolket SKA ligga under forumet GN

Barsebäcks Z'Ore skrev:
Dock tycker jag att A_K_N är lite väl hård i sina bedömningar, tänk på att inte alla är lika "duktiga" på att navigera i forumet.

På vilket sätt är jag hård i mina bedömningar???

Det finns TVÅ nålade trådar på detta forum, trådar där jag talar om vad som gäller angående tävlingar/andra jippon och "annonsering" om tränare, läger o annat.
Är jag då hård när jag flyttar dessa trådar dit där de ska vara?
GNÄGG respektive papperskorgen (bara vi moderatorer har tillgång till den).

Det åligger ju forumanvändaren att följa de regler som finns, eller hur?
 
Sv: Trådar om tävlingar och andra jippon som rör westernfolket SKA ligga under forumet GN

fast jag tycker faktiskt att dom mindre grenarnas tävlingstrådar ska få ligga på respektive forum, som tex western och distans. det är ju fortfarande ganska specifikt för bara westernfolket.

kan man inte få lägga in önskemål om hur man vill att respektive forum ska behandlas? så har vi ju gjort för längesedan när allt började formas till ordentligt. kan tex inte westernforumet få vara ett undantag när det gäller tävlingstrådar tex? Om nu folket på western vill det, så vad är problemet? Att folk på andra forum kommer vilja ha samma rättigheter? Att alla dressyrtävlingar ligger på dressyr osv?

För att få prata om tävlingarna här på westernforumet har ju varit en väldigt stor del av det hela så det blir ju himla trist och antagligen ännu mer dött här än vad det redan är. :(

(klagar nu inte på dig personligen, jag vet att du bara gör ditt jobb ;) men undrar lite om motiveringarna bakom att inte kunna vara flexibel! :p )
 

Liknande trådar

Western Så har vi nu varit på vår andra D-tävling :) Summerar lite, Klass ett, Showmanship at Halter 3 startande och vi tog...
Svar
3
· Visningar
900
Senast: Seabaz
·
Western Vi börjar med dag 1, clinic: Förmiddagspass, efter gemnsam uppvärmining med böjning, ställning och flyttning så delades vi in i grupper...
Svar
10
· Visningar
1 165
Senast: Sellan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp