Tråd som bör nålas...

S

Svanhild

Sitter o läster tråd efter tåd om selar fram o tillbax o samma diskussioner dyker upp om o om igen... kan det inte vara dags att nåla en tråd med riktiga selförklaringar o bilder för o emot o vilka detaljer på vilken typ av sele som är bra o varför? Det måste väl va fler än jag som tröttnar på att samma frågor dyker upp om o om igen...?

Sv: Tråd som bör nålas...

Mycket bra förslag! En tråd där allt bara behöver förklaras en gång och som nykomlingarna kan läsa innan. Jga svara gärna på frågor men precis som du säger nu så tröttnar man på samma frågor och då är det ju den som vill ha svar som drabbas, då är det ju bättre att det finns en tråd där man kan läsa om det redan från början :)

Det hade vari jättebra:idea:. Så ni som vet hur en bra sele ser ut och hur den ska sitta kan ju visa massa bilder, så slipper jag leta bland alla trådar som handlar om just detta.

Håller med er övriga! Verkar vara en mycket bra idé att samla den informationen! :)

Absolut :bow: :bow: :bow:!

Har några gånger tänkt ställa denna fråga men hela tiden glömt det :angel:, bra du gör det istället :)

Mvh
Emma

:D Då tar väl jag och väcker liv i denna gamla tråd, tycker också att vi kan använda oss av den när vi diskuterar olika selar istället för att starta en mass anya trådar.

Kan även passa på att fråga vad ni tycker om kombinationen av Pfiff economic selen + rockarden från nådhammar (med kraftigare hjul) till en D-ponny som kommer att hobby köras i skogen. Det kanske till och med finns någon här på buke som använder sig av någon av dessa, i så fall skulle det vara kul med lite bilder:banana:

Gärna en vagntråd också. Jag tittar mycket på annonser på vagnar (och selar), men det är värt jättemycket om man vet vad andra tycker är bra respektive dåligt med dem.

Gärna en vagntråd också. Jag tittar mycket på annonser på vagnar (och selar), men det är värt jättemycket om man vet vad andra tycker är bra respektive dåligt med dem.

Precis:) Det är ju jätte bra att kunna diskutera med alla andra om olika selar och vagnar. Det finns ju en hel del bukare här som har erfarenheter av de flesta olika selar och vagnar;)

Det är väl inte värre än att vi ber en moderator om att lägga en nålad utrustningstråd där de som är duktiga på just utrustningsbiten ombedes att precisera vad som är bra respektive dåligt med olika typer av selning och vagnar samt vad som passar tillsammans och vad som passar bättre/sämre med olika hästtyper och olika typer av körning... :idea:

Det skulle säkerligen underlätta för många här inne, både gamla som nya!
Visst vill vi att körsporten ska växa och utvecklas! :bump:

Starta gärna en eller två bra trådar så nålar jag dem, när den som känner sig lämpad har startat tråden så PM mig så kan jag nåla omgående! :D
Snurrfian-moderator

Liknande trådar

Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
6 390
Senast: Palermo
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 248
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
828
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 940
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka