Tråd för värdelöst vetande - del 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vv visste det skulle gå dåligt hos sköterskan.
Istället för att komma därifrån hyfsat nöjd (sockret låg ok hade inte gått upp så mycket) känner jag mig som en urusel människa som är lat och inte kan svälta sig tillräckligt mycket för och göra andra nöjda. Om det inte var för att jag ska till en kollega vid 11 hade jag fan gått och lagt mig igen.

Vv visste det skulle gå dåligt hos sköterskan.
Istället för att komma därifrån hyfsat nöjd (sockret låg ok hade inte gått upp så mycket) känner jag mig som en urusel människa som är lat och inte kan svälta sig tillräckligt mycket för och göra andra nöjda. Om det inte var för att jag ska till en kollega vid 11 hade jag fan gått och lagt mig igen.
Men då. du är ju superduktig.. är sköterskan verkligen så eländig??? Kram på dig

@Sonic76 nej det är hon eg inte, jag är dock ganska känslig just nu. Och det är dessutom inte sant det hon säger att jag måste motionera för att gå ner i vikt, och att jag äter fel vet jag hon behöver inte påpeka det. Jag måste ju vara synnerligen korkad som inte kan lägga om mitt hela matbeteende på mindre än ett år. Ibland önskar jag man inte behövde äta.

@Sonic76 nej det är hon eg inte, jag är dock ganska känslig just nu. Och det är dessutom inte sant det hon säger att jag måste motionera för att gå ner i vikt, och att jag äter fel vet jag hon behöver inte påpeka det. Jag måste ju vara synnerligen korkad som inte kan lägga om mitt hela matbeteende på mindre än ett år. Ibland önskar jag man inte behövde äta.
MAt är inte lätt... jag äter ju också helt fel och det är inte lätt att ändra ju..
De veckor jag har dotra är bättre men

Sånt är farligt! Försök att hålla fast vid känslan att du gör ett bra jobb.
Min pappa är av naturen ganska smal och han är mån om hur och vad han äter för det mesta. Han var på en koll för många år sen på företagshälsovården och där sa sköterskan i stort sett att han var mullig och borde passa sig. Han har många kilon till han skulle vara det men än idag kan han prata om vad hon sa. Hade det varit en yngre människa som är lite osäker kunde det ha slutat illa.

Mat är svårt för man kan ju liksom inte sluta äta.
Själv har jag lätt till att hetsäta på helgerna. Jag vet mkt väl att det är fel men det är inte bara att sluta.

Jag tycker att du har helt rätt när du säger att det tar lite tid.

Kram

@_husmusen_ Du gör ett så fantastiskt jobb! Att ändra matvanor är inte det enklaste. Det handlar ju även om att ändra sig själv som person med nya rutiner och nytt tänkande både på sig själv och på maten. Du gör ju ett strålande jobb och det går ju åt rätt håll! Fortsätt investera i dig själv och din hälsa. Man kan inte göra allt på en gång, lite ändring i taget precis som du gör verkar mer klokt än att försöka tvinga fram en ändring av allt på en och samma gång. Kram!

Då var alla hästarna badade ännu en gång. Kortisonet verkar fungera:banana: och ca 90% av utslagen/skållorna är borta:bow: Något utmattad bröt jag ihop och grät av lycka när jag schamponerade hästen :o :angel:
Nu väntar vi på provsvaren, utvändig behandling med betnovat fram till dess. Ev fortsatt kortisonbehanding beroende på proverna. Dock återstår ju att göra en allergiutredning för att få veta vad hon är allergisk mot. Ingen fång så långt ögat når!
Jag är såå trött, har ont överallt, gråter lite här och där :o av lycka. Tvättar sista täckena, grimmorna,filtar och handdukar. Sen ska alla utetäcken impregneras på nytt men inte just i dag har jag sagt till mig själv ;)
Nu ser jag ljus in tunneln och hoppet om slut på allt elände :up: . Tack alla fina ni som stöttar, ni är underbara :love:

Min kropp tror vi har jobbat klart för ett par dagar. Så besviken den kommer bli. Har jobbat 3-2 i flera år och nu vanlig mån-fre :eek:

Idag kommer Hovis och räddar mina djur undan halkan och på fredag ska jag baxa in unghästen i släpet (själv) och åka till ET på klinik :nailbiting:

Fega och falska människor tillsammans med människor som saknar emati är det värsta jag vet.
Har skurat lägenheten i etter.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på...
2
Svar
37
· Visningar
2 855
Senast: hastflicka
·
Svar
18
· Visningar
289
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
388
Senast: Tilly_85
·
Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 407
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar