Tråd för värdelöst vetande - del 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Näe... :( hoppas det är en sådan där "det blir lite sämre innan det blir bättre" och att det vänder tillbaka till det positiva illa kvickt :(
Hoppas jag med. Hon fick inte full dos kortison i går pga av sin EMS. Hon behöver troligtvis en större dos och längre behandling för att bli frisk. Ska ringa vet i morgon igen men tror vi måste vänta på provsvaren för att veta om vi vågar ge full dos och hur länge....Det känns ändå positivt att hon svarade på kortisonet.

39,5 graders feber inatt...ringde till fel avd på jobbet imorse och yrade. Tur att man kan skratta åt det! Dessvärre ser jag nu att de inte fått någon vikarie...

Skulle göra ngt väldigt speciellt till helgen men nu blir det inte av.
Jag har verkligen flyt nu... Eller inte.

39,5 graders feber inatt...ringde till fel avd på jobbet imorse och yrade. Tur att man kan skratta åt det! Dessvärre ser jag nu att de inte fått någon vikarie...
är man så sjuk så kan man liksom inte göra nåt åt att de inte får in en vikarie...

Alltså jag vette sjutton vad jag drömde i natt. Vaknade av att jag skrattade så jag grät... mysko hahahahah

är man så sjuk så kan man liksom inte göra nåt åt att de inte får in en vikarie...

Alltså jag vette sjutton vad jag drömde i natt. Vaknade av att jag skrattade så jag grät... mysko hahahahah

Nu har det ordnat sig imorgon i af. Slipper slänga i en näve med tabletter och åka dit. Men idag fanns ingen.

I värsta fall kommer jag inte kunna gå utbildningen :( det beror på csn, finns lite krångel där på vägen men kanske kanske att det går att lösa ändå. I morgon är jag ledig så då ska jag sitta med det. Måste lämna besked om jobbet innan jag vet om csn löser sig och om jag kan gå utbildningen :wtf: lite ångestläge där kan man nog säga....

Hästen ska gå på en längre dos kortison med start i kväll. Hålla alla tummar för att det går vägen nu! :bump:

Tvättat bilen idag, tvättat två maskiner tvätt och slagit in några julklappar. Sen att det inte blev så snyggt gjort får va. Det är ju inte i dagsljus de öppnas:sneaky:

Mitt secret santa paket är på väg tillbaka till avsändaren för jag råkade skriva fel husnr och paketet kördes ut direkt istället för att aviseras.
Ska försöka stoppa det imorgon bitti men...
Det var ju liksom den enda julklappen jag får och hade sett fram emot.
Varför ska posten vara så jäkla korkade för

Mitt secret santa paket är på väg tillbaka till avsändaren för jag råkade skriva fel husnr och paketet kördes ut direkt istället för att aviseras.
Ska försöka stoppa det imorgon bitti men...
Det var ju liksom den enda julklappen jag får och hade sett fram emot.
Varför ska posten vara så jäkla korkade för
Det är väl inte korkat att köra ut till adressen som står?

Det är väl inte korkat att köra ut till adressen som står?
jo för här kan inte paket lämnas vid dörren. Om man vill ha det kvar.
Jag har tyvärr inte bott här så länge så han på pizzerian som ligger på adressen som stod visste inte vem jag var. men de hade ju inte behövt skicka tillbaka paketet samma dag

@_husmusen_: Du är inte alls dum, korkad eller lat. Det tar en jäka tid att ändra vanor och över/underätning har ju oftast inte så trevliga saker som de beror på. Du har ju faktiskt viljan att ändra på det men det är ändå inte något man gör i en handvändning. Sedan är det ju också så att det har tagit tid att bli överviktig, klart som sjutton att det också tar tid att gå ner i vikt.

Som jag sagt tidigare, jag tror det är viktigare att fokusera på att bli hälsosam än exakt hur mycket man gått ner. Att man inte äter rätt jämt är väl heller inte konstigt, jag tror inte det är många som gör det! Det man får jobba mot är ju att gångerna man äter rätt ska vara i majoritet.

*stor peppkram*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på...
2
Svar
37
· Visningar
2 855
Senast: hastflicka
·
Svar
18
· Visningar
289
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
388
Senast: Tilly_85
·
Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 407
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar