Tråd för oss som flyttar snart

Sv: Tråd för oss som flyttar snart

Haha aa, man tar de jobb man får oavsett var de är. :angel:
Men ska bli kul, ska jobba på Eniro. :laugh:

Jag ska också flytta, och lasset går den 21/8!

Jag flyttar drygt 3 km, från en helt underbar etta (vindsvåning med snedtak:love: ) på 42 kvadrat till en tvåa i ett studentområde på 44 kvadrat. Flyttar för att min lägenhet ligger lite fel till med tanke på var jag pluggar och jobbar. Nu får jag hemmet mellan skolan och jobbet istället för att ha skolan mellan hemmet och jobbet:D

Jag ska åka och mäta lite i lägenheten imorgon eller på onsdag för att veta vilka bokhyllor jag ska köpa och hur mycket gardintyg som kan tänkas behövas.

I veckan ska jag ta tag och rensa i mitt förråd, jag har alldeles för mycket bråte där i som inte behöver följa med i flytten:D

Vilket datum flyttar ni? allt ska vara flyttat innan den sista augusti :)
Varför flyttar ni? för att vi vill. nytt område är alltid lika roligt.
Vad flyttar ni ifrån och vad flyttar ni till (från 1:a till 2:a tex)? ett litet hus kan jag kalla det som vi ska hyra, vet ej hur stor, vi flyttar ifrån en 2a på 52 kvadrat..
Hur stor är er nya lägenhet? nja, lägenhet? mer som ett litet hus som jag beskrev innan. med övervåning och källare ^^
Om ni ska köpa nya möbler, vad ska ni köpa för några? nope. inge nya :p

åååh, nu när jag såg tråden börjar jag längta som f*n igen.. vi flyttar n¨ågra mil bort in i en annan kommun.

längtar som bara den.. flytten kommer pågå under hela augusti, fast den tar väl fart på riktigt då slutet närmar sig :D

Snart och snart... Jag flyttar inte förrän 30 nov. Eller rättare sagt så är det då jag får tillträde till nya huset. När jag flyttar vet jag inte riktigt, för det beror delvis på dom som förhoppningsvis köper vårt nuvarande hus. I "värsta" fall så måste vi flytta ut ur vårt nuvarande hus först och bo i husvagn ett tag, ifall köparna vill ha ett tidigare tillträde.

Vi har ett hus på 150 kvm idag, och kommer flytta till ett hus på 270 kvm med närmare 6000 kvm tomt. :love: Anledningen till att vi flyttar är att jag längtar ut från stan/villaförorten till lite mer lantligt boende, och så hittade vi ett hus som är alldeles perfekt för våra intressen.

Nu måste vi dock försöka få vårt nuvarande hus sålt, vilket är ganska jobbigt och nervöst (tänk om det inte är någon som är intresserad tex...).

Vi har grymt övermöblerat (pga arv och två hela bohag när sambon och jag flyttade ihop), så för vår del handlar det nog mest om att slänga grejer än att köpa nya. Förutom att vi vill ha samma spis och micro som vi har idag, så dom måste vi köpa till nya huset. När vi köper grejer så letar vi först och främst på blocket... Har gjort många fynd där. :p

Vilket datum flyttar ni?
Söndag FM, 16 augusti.

Varför flyttar ni?
Studier vid universitet i Hufvudstaden.

Vad flyttar ni ifrån och vad flyttar ni till (från 1:a till 2:a tex)?
FRÅN: kollektivboende i hyresrätt. 1 rok 39 kvm. Trångt, men underbart!
TILL: friliggande stuga. :love:

Hur stor är er nya lägenhet?
18 kvm. Större än så blir det inte när man har "villa" på studentekonomi.;)

Om ni ska köpa nya möbler, vad ska ni köpa för några?
Har delvis möblerat, delvis aptrångt... så det ska mest köpas liten 90cm bäddmadrass, och lite kombimöbler. Typ hyllor man kan ställa ovanpå skrivbordet eller hänga över dörrar. Hylla som tål att stå innanför draperi under dushning i yttepyttebadrummet (får inte spika i väggarna).

Vilket datum flyttar ni?
1 september

Varför flyttar ni?
Behöver ett uppehåll i ett jobbigt förhållande.

Vad flyttar ni ifrån och vad flyttar ni till (från 1:a till 2:a tex)?
FRÅN: Villa. 6 rok ca 200 kvm.
TILL: Lägenhet, 2 rok, 63 kvm.

Hur stor är er nya lägenhet?
63 kvm.

Om ni ska köpa nya möbler, vad ska ni köpa för några?
Köksbord & stolar, tv-möbel, säng till sonen och någon typ av rumsavdelare för att göra ett eget kryp-in till honom eller mig i tv-rummet. Har inte riktigt bestämt vem av oss som får sovrummet, måste dit och mäta lite för att kunna planera det ;)

Senast ändrad:

Å va mysigt de lät!

jag vill oxå bo i hus! de istället för mina 25 kvadrat hade ju inte vvart fel!

Liknande trådar

Hemmet I mars ska jag flytta från ma hoodz i förorten in till en lite större etta mitt i smeten inne i stan. Eller i alla fall närmare smeten...
2
Svar
31
· Visningar
14 020
Senast: Stereo
·
Övr. Barn Några här läste kanske min tråd om att jag och barnen ska flytta så fort vi får lägenhet på närliggande orten. Jag har 7 år efter min...
2
Svar
27
· Visningar
3 496
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar