Sv: Tråd för oss som flyttar snart
jag är mitt uppe i flytten! var meningen att jag skulle flytta första augusti, men hon som flyttade ut ur min nya lägenhet var klar mycket tidigare, så jag har redan flyttat in. har kvar att städa ur gamla lägenheten.
jag flyttar av flera skäl, 1500 mindre i hyra är ett av dom. Nattsömnen är ett annat, det var väldigt livat på kvällarna där jag bodde innan. Dessutom trivs jag bättre med att bo längre ut, får lite längre till jobbet men det är okej. Planerar att försöka cykla iaf ett par ggr i veckan så länge det inte är isigt på vägarna.
jag flyttar från en etta på 40 kvadrat till en etta på 43 kvadrat som är känns mer som en tvåa eftersom sovdelen är avskiljd. Är så glad, det är verkligen 1000 ggr bättre!
Var på Ikea igår och köpte en stor bokhylla, en mindre hylla att ha i sovrummet, och en hylla som ska vara på toan. Köpte också lite småsaker som gardiner, några lampor, en ljusstake, matchande lådor och tidskriftssamlare till bokhyllan, ett sängöverkast och några kuddar.
Har även köpt en superskön dubbelsäng som jag får om några veckor. Har inte varit så kul att sova två i min vingliga 90-säng. Jag och pv:n bor inte ihop men det är ju nice att kunna sova över
Har inte råd med så mkt mer nya möbler för tillfället, sängen var rätt dyr, men när jag väl får råd vill jag ha en ny soffa och ett skoskåp.
Andra mindre grejer som ska införskaffas är en mikro och kanske en vattenkokare. Har också spanat in en jättefin klocka och några dörrkrokar som jag tror jag ska köpa.
Vardagsrummet är ljusgult, det såg på tok för gult ut när det var tomt men nu har jag de flesta av mina saker på plats och då ser det bra ut. Sovdelen och köket är vita, och hallen är ljusblå. Toaletten är ful! Nån skum gråbrun blandning på väggarna, men jag ska försöka köra med blåa saker därinne.
I resten av lägenheten är det mycket grönt och träd. Har ett draperi med björkstammar på till sovdelen, och en grön byrå och gröna gardiner. I köksfönstret har jag ställt mina kryddväxter och i vardagsrummet bor två stora tomatplantor och en monstera.
I sovrummet blir det trångt när sängen är på plats, men jag har köpt en smal hylla som ska få vara sängbord och så ska jag ha nån fin gardin som jag inte har bestämt ännu, och nånting på väggarna. Det blir ett brunt sängöverkast så jag kan ha grönt därinne också, gröna kuddar och kanske gardiner.
I hallen sitter min ljuskrona (snyggare än det låter) för sladden var för kort för att ha den i köket, men det är meningen att den ska hänga över köksbordet sedan och så blir det en rislampa i hallen. I vardagsrummet sitter en lampa med takfläkt, varken den snyggaste eller fulaste sorten, vill egentligen ta bort den men då kommer jag få värmeslag så den får vara.
Har bara pratat med en av grannarna men han verkade jättebussig, en äldre herre med keps