Tråd för oss som flyttar snart

kolblakkur

Trådstartare
Nu gör jag en tråd för oss som flyttar snart :banana:

Vilket datum flyttar ni?
Varför flyttar ni?
Vad flyttar ni ifrån och vad flyttar ni till (från 1:a till 2:a tex)?
Hur stor är er nya lägenhet?
Om ni ska köpa nya möbler, vad ska ni köpa för några?

Själv så flyttar jag tillbaka till stan den första augusti (har bott tillfälligt i en håla) :banana: Till en tvåa på 65 kvm. Längtar som tusan :love: Behöver två bokhyllor och en fåtölj, tänkte köpa det på IKEA :)

Här snackar vi om allt som handlar om vår flytt! :)

Sv: Tråd för oss som flyttar snart

jag är mitt uppe i flytten! var meningen att jag skulle flytta första augusti, men hon som flyttade ut ur min nya lägenhet var klar mycket tidigare, så jag har redan flyttat in. har kvar att städa ur gamla lägenheten.
jag flyttar av flera skäl, 1500 mindre i hyra är ett av dom. Nattsömnen är ett annat, det var väldigt livat på kvällarna där jag bodde innan. Dessutom trivs jag bättre med att bo längre ut, får lite längre till jobbet men det är okej. Planerar att försöka cykla iaf ett par ggr i veckan så länge det inte är isigt på vägarna.

jag flyttar från en etta på 40 kvadrat till en etta på 43 kvadrat som är känns mer som en tvåa eftersom sovdelen är avskiljd. Är så glad, det är verkligen 1000 ggr bättre!

Var på Ikea igår och köpte en stor bokhylla, en mindre hylla att ha i sovrummet, och en hylla som ska vara på toan. Köpte också lite småsaker som gardiner, några lampor, en ljusstake, matchande lådor och tidskriftssamlare till bokhyllan, ett sängöverkast och några kuddar.
Har även köpt en superskön dubbelsäng som jag får om några veckor. Har inte varit så kul att sova två i min vingliga 90-säng. Jag och pv:n bor inte ihop men det är ju nice att kunna sova över:)
Har inte råd med så mkt mer nya möbler för tillfället, sängen var rätt dyr, men när jag väl får råd vill jag ha en ny soffa och ett skoskåp.

Andra mindre grejer som ska införskaffas är en mikro och kanske en vattenkokare. Har också spanat in en jättefin klocka och några dörrkrokar som jag tror jag ska köpa.

Vardagsrummet är ljusgult, det såg på tok för gult ut när det var tomt men nu har jag de flesta av mina saker på plats och då ser det bra ut. Sovdelen och köket är vita, och hallen är ljusblå. Toaletten är ful! Nån skum gråbrun blandning på väggarna, men jag ska försöka köra med blåa saker därinne.
I resten av lägenheten är det mycket grönt och träd. Har ett draperi med björkstammar på till sovdelen, och en grön byrå och gröna gardiner. I köksfönstret har jag ställt mina kryddväxter och i vardagsrummet bor två stora tomatplantor och en monstera.
I sovrummet blir det trångt när sängen är på plats, men jag har köpt en smal hylla som ska få vara sängbord och så ska jag ha nån fin gardin som jag inte har bestämt ännu, och nånting på väggarna. Det blir ett brunt sängöverkast så jag kan ha grönt därinne också, gröna kuddar och kanske gardiner.
I hallen sitter min ljuskrona (snyggare än det låter) för sladden var för kort för att ha den i köket, men det är meningen att den ska hänga över köksbordet sedan och så blir det en rislampa i hallen. I vardagsrummet sitter en lampa med takfläkt, varken den snyggaste eller fulaste sorten, vill egentligen ta bort den men då kommer jag få värmeslag så den får vara.

Har bara pratat med en av grannarna men han verkade jättebussig, en äldre herre med keps:)

Vilket datum flyttar ni? Den 1:a september
Varför flyttar ni? Flytta ifrån föräldrarna, dags att skaffa eget ;)
Vad flyttar ni ifrån och vad flyttar ni till (från 1:a till 2:a tex)? Flyttar ifrån föräldrarna ju, men jag ska flytta till en 1:a.
Hur stor är er nya lägenhet? 35,3 kvm
Om ni ska köpa nya möbler, vad ska ni köpa för några? Oj, har inte så mycket pengar så de blir mest att köpa något begnagnat på någon Seconhand butik till att börja med. Så småningom köper jag nytt, troligtvis från IKEA då jag kommer att bo granne med ett jättestort köpcentrum.

Jag är också uppe i flytten. Jag flyttar från min lilla studentlägenhet till min pojkväns lägenhet. Jag har ju förvisso bott här ett bra tag men mina grejer är kvar plus att min pojkvän har bott här sen april så vi försöker nu få ordning i lägemnheten och få det till vår.

Dety vi hittills köpt till är två bokhyllor 80 bred, en liten bokhylla 40*100 vit till badrummet som förvaring. Vi har även köpt ett nytt soffbord. Letade även upp ett byrå hos mina föräldrars sommarstuga som vi målade svart samt köt nya knoppar till. Den har vi ställt i hallen. Nya lampor har införskaffar blamnd annat köklampa, lampa till byrån en en rislampa från ikea att ha i hörnet för mysbelysning :)

Vi ville inte heller ha den hatthyllan som ingick (hyreslägenhet) så vi bytte ut den mot en svart från ikea med matchade skoställ. I hallen ska även nyckelskåpet fixas till. Fick ett gamalt slitet från farmor som vi ska måla svart men det behövs lagas lite först. Vi har dessutom målat om alla kökstolar då de sist blev målade blev mycket dåligt gjorda så vi ville göra om det så det såg bra ut. Funderar även på att måla om köksbordet i samma färg som stolarna men får se, det är sy mycket pyssel med det.

Vi vill även köpa ytterligen en bokhylla fast 40 bred och ha emellan 80 bolhyllorna och sedan sätta glasdörr på den och där kunna förvara glas och lite annat fint.

Just ja vi köpte även till en 80 säng så sambon hade en 80 redan samt en sängram för 160 säng (från tidigare samboförhållande) till den är det två nattduksbord i glas jag drömmer om att få bytta ut men vi måste vänta med det tills vi köpt det mest nödvändiga och helst vill samvbon att vi ska bytta dem nästa gång vi flyttar. Men glasbord är fördjävliga att hålla rent plus de är fula.

Vi ska även byta ut sambons tvbänk mot min och hämta lite mer möbler från min lägenhet och alla grejer som är kvar. Men vi har hållt på i några månader nu så vi akn ju fortsätat några till :D Min lil,lebror ska nämligen hyra den i andra hand till en början så¨han behåller vissa av möblerna som jag ändå inte vill ha. Men det är därför flytten tar så lång tid.

Kan ju lägga tillägga att lägenheten är lite mer än 60kvm. En två med kök och balkong. Egen ingång på ett tvåvåningshus. Passar oss perfekt. dessutom fick vi allt ommålat och omtapitiserat utom i vardagsrumet där det redan var nya fina tapeter :)

Men vilken rolig tråd!

Vilket datum flyttar ni?1/8 får jag nyckeln, ska flytta 15 mil så de krävs lite tanke bakom.... jobbar kvar i stan till den 8/8 och börjar på nya jobbet 10/8 så tänkte köra grejer 1/8 redan för att sen flytta ner dit söndagen den 9/8, kommer ha fest den 8/8...
Varför flyttar ni?jobb..
Vad flyttar ni ifrån och vad flyttar ni till (från 1:a till 2:a tex)?[bor hos mamma tillfälligt, så bor i en två med henne de enda som är mitt här
hemma är sängen...
Hur stor är er nya lägenhet?[25 kvadrat.... :p källarvåning, men de kan nog bli mysigt trots alls...
Om ni ska köpa nya möbler, vad ska ni köpa för några?kommer ha med min säng ner, resten köper jag nytt, jag har mina grejer inlåsta i ett förråd och orkar inte släpa, köper ja nytt slipper jag hyra kärra och ha mig haha!
så en sånn här byrå kommer tillkomma
00067830

och så har ja köpt dessa tallrikarna
72574_PE188489_S3.jpg

sen har ja köpt en jätte söt spargris och två prydnadshjäertan och ett ett duschdraperi haha
men mer lär inhandlas innan de blir ordning när nere....

men hur som väldigt väldigt rolig tråd, tycker även vi får lägga in bilder när vi flyttat in :banana:

Nu gör jag en tråd för oss som flyttar snart :banana:

Vilket datum flyttar ni?
Varför flyttar ni?

Själv så flyttar jag tillbaka till stan den första augusti (har bott tillfälligt i en håla) :banana: Till en tvåa på 65 kvm. Längtar som tusan :love: Behöver två bokhyllor och en fåtölj, tänkte köpa det på IKEA :)

Här snackar vi om allt som handlar om vår flytt! :)

1:a september får jag lov att flytta in, vet inte om det blir exakt då bara.:)
Jag flyttar med min son för vi blir hemlösa annars. 2:a handskontraktet till denna lägenhet löper ut den 30:e september.
Vi flyttar från en 3:a på 73 kvm till´en 2:a.
Den nya lägenheten är 65 kvm.
Jag är fattig som en kyrkråtta, så jag har inte råd med några nya möbler. Men nästa möbel blir en bäddsoffa som jag ska skrapa ihop lite cash till. Anledningen till bäddsoffa är för att min son får sovrummet.:)

*kl*
Nu har jag nyss suttit på IKEAs hemsida lääääänge. Har gjort en inköpslista som slutade på nästan 5000:- :o Men, då får jag mycket saker för pengarna, bla två bokhyllor och en fåtölj. Resten är bara småprylar.

Längtar tills flytten!! :banana:

Mitten av augusti eller tidigare beroende på när huset blir utflyttat.

Vi flyttar för möjligheten att bo i hus, hundgård åt duracellhunden, möjlighet att gå ute för katten och möjligheten att eventuellt flytta hästen till ett närmare stall.. Får se om den planen går o lås dock.

Från bostadsrätts lägenhet till hyrt hus, tanken var att hyra ut våran lägenhet men vi blir stående med båda, trodde inte det skulle vara så svårt att hyra ut något i stockholmsomr.. Men hus.. :grin:

70 + 70 källare.

Nytt vardagsrumsbord _ska_ det blir, jag har lovat min kära sambo att tappa glasskivan till det nuvarande i marken om det ska flytta med en gång till. Nya garderober, det visade sig att våra nya inte går in.. Samt _lampor_ har levt i två år utan nästan några lampor alls.. :cool:

Vilket datum flyttar ni?

Vi flyttar den 14:e augusti som det ser ut just nu. Kan vara så att säljaren behöver flytta datumet till den 1:a september också, men det är inte klart än.

Varför flyttar ni?

Vi insåg att två bostadsrätter är rätt onödigt att ha om man bara är två. Samtidigt insåg vi att två katter + (snart) 2 hundar + två människor börjar kännas krystat på 65 kvadrat.

Vi flyttar från en 1,5:a på 44 kvadrat och en 2:a på 65 kvadrat till ett parhus på 120 kvadrat ungefär, med tillhörande garage och MÖJLIGHET ATT PLANTERA VÄXTER. :D *lycklig*

I vårt fall handlar det mer om att slåss över vad vi ska behålla. Både jag och sambon är lite av samlare, vilket gör att vi har minst en halv uppsättning grejer för mkt. Om vi ska köpa något är det väl nya vitvaror till köket eftersom de som finns är från -92 :eek:. Sen kanske vi ska investera i en sängram eftersom fettfläckar på väggen är sådär roligt.

Annars känner jag mig såhär just nu: :bump::bump::banana::bump::bump:

Ni kan inte hyra ut br:en åt några studenter? Eller är den inte så pass bra planerad att det går?

Vilket datum flyttar ni: Har precis flyttat till Lidköping
Varför flyttar ni: Träffade min underbara kille.
Vad flyttar ni ifrån och vad flyttar ni till (från 1:a till 2:a tex): flytta från sthlm till lidköping 36mil:D flyttar från en 2:a till en 2:a
Hur stor är er nya lägenhet: den e bara 43km2 tyvär min andra va 55km2
Om ni ska köpa nya möbler, vad ska ni köpa för några: vi ska köpa ny soffa, säng och massa småt å gått som gör de hemtrevligt som många vet så har inte killar så mycket sånt när dom flyttar hemifrån så de va ganska tomt när ja flytta in hos min kille men de e snart ordnat:D:D:D

Vilket datum flyttar ni? Första augusti.
Varför flyttar ni? Jag och sambon flyttar isär.
Vad flyttar ni ifrån och vad flyttar ni till? Från stor, nyrenoverad tvåa till sleten, äcklig etta :o Ligger centralt iaf :grin:
Hur stor är er nya lägenhet? Ca 30 kvm.
Om ni ska köpa nya möbler, vad ska ni köpa för några? Väntar och ser vad som kommer att behövas, men en soffa eller fåtölj kommer nog inhandlas, samt tv-bänk. Får nog inte plats med mer än det och min dubbelsäng. Kommer troligtvis inte bo där längre än till jul, då min hyresvärd ska renovera en etta till mig... Snäll är han :love:

Vet inte om jag får vara med här, men provar :angel:
Jag flyttar ner till Skåne, från Östergötland, runt den 10e augusti.
Min mamma, låtsaspappa och lillasyster bor redan där nere i nya huset men jag hyr ett rum hos min stallägare över sommarlovet.

Flyttar därför att mamma inte trivdes på sitt jobb här uppe, och både mamma o min låtsaspappa ville prova något nytt..

Huset vi hade här uppe vadr ca 320kvm men jag vet inte hur stort huset där nere är, men det är betydligt mindre.

Vilket datum flyttar ni? Vi håller på att flytta nu, har både nya och gamla lägenheten den här månaden och blir av med gamla vid månadsskiftet.

Varför flyttar ni? Vi flyttar ihop, från två ettor (eller snarare en, han har bott hos mig i tre månader) till en trea.

Vad flyttar ni ifrån och vad flyttar ni till (från 1:a till 2:a tex)? Från två ettor på ca 40-45 kvm till en trea. Ska bli jätteskönt främst med tanke på att vi har fyra hundar och tre katter, har varit lite småtrångt i min etta.

Hur stor är er nya lägenhet? 74 kvm och balkong.

Om ni ska köpa nya möbler, vad ska ni köpa för några? Nej vi ska inte köpa nya möbler, har så vi klarar oss redan.

Nu har jag städat klart i gamla lägenheten och ska lämna nycklarna till den nya hyresgästen ikväll. Tyvärr pågår motorfestivalen precis utanför fönstret med dragracing och toksnabba båtar, h*n lär inte få sova så mycket första natten...

Vilket datum flyttar ni?
Ca runt mitten på augusti eller så. Måste iaf vara ute ur huset den 1 september i vilket fall. Vill ha flyttat katterna och hästen nån dag innan då syrrans hästar åker till Stockholm runt den 1:a.

Varför flyttar ni?
Har sålt gården... :cry:

Från gård till stuga på samma anläggning där jag ska ha hästen. :D
Riktigt flax hade jag när jag ringde om stallplats och det visade sig att det fanns en stuga att hyra också! :bump:

2 rum+kök, 65kvm. Hur vi nu ska få plats jag och katterna som är vana vid 8 rum+kök och 214kvm? :angel:

Inget akut, men letar lite efter ett nytt köksbord. Men jag måste däremot köpa micro! :eek:
Kom på:TV-bänk kommer jag att behöva ha, men vill bo in mig lite innan så att det blir rätt.

Senast ändrad:

urs va tråkgt :(
men flyt att du fick lägenhet på gården där hästen kommer stå vilket flyt :laugh:

Vilket datum flyttar ni? 3 augusti.
Varför flyttar ni? Fått jobb i Vasa.
Vad flyttar ni ifrån och vad flyttar ni till (från 1:a till 2:a tex)? Från föräldrarna (Västmanland) till en 1:a i Vasa.
Hur stor är er nya lägenhet? 34,5 kvadrat
Om ni ska köpa nya möbler, vad ska ni köpa för några? Oj, köpte ett barbord + 2 stolar.. Resten av det jag har får duga. Inte så kul att släpa med möbler från Sverige till Finland.. :P

Liknande trådar

Hemmet I mars ska jag flytta från ma hoodz i förorten in till en lite större etta mitt i smeten inne i stan. Eller i alla fall närmare smeten...
2
Svar
31
· Visningar
14 020
Senast: Stereo
·
Övr. Barn Några här läste kanske min tråd om att jag och barnen ska flytta så fort vi får lägenhet på närliggande orten. Jag har 7 år efter min...
2
Svar
27
· Visningar
3 496
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar