Träckprov?

Huntress

Trådstartare
Är lite nyfiken på vad alla andra fått för resultat på sina träckprov i år? Vi gjorde ett träckprov i våras, där vi hade lite blandat resultat med några nollor och några med lite mindre mask. Nu gjorde vi ett nytt träckprov för hösten, och det visade sig att alla hästar var nollade! Jättekul! :bow: :)

Vad har alla andra fått för svar på sina träckprov?

Sv: Träckprov?

Gjorde träckprov i våras och det som var var detta:

blodmask: <30 EPG
spolmask: 0
övrigt: 0

I stallet skickade vi in i våras och fick lite blandade resultat:
Häst 1: 0 epg
Häst 2: 50 epg
Häst 3: 750 epg

Skickade in nyss och båda mina hästar var nollade. Jätteroligt att få lite lön för mödan då jag mockar deras hage varje dag! :)

Liknande trådar

Hästvård Nu drar det ihop sig till Träckprov. Det finns många Lab att välja på. Jag önskar Ackrediterat lab registrerat i Swedac. Hittat ett än...
Svar
9
· Visningar
840
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 426
  • Låst
Foder & Strö Varmblod 21 år. Svårfödd. . I fint hull men mot smalare hållet. Bete i princip slut, hösilage 4 ggr dag. Fick hem henne i juli...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 921
Senast: Görel
·
Hästvård Då har vi dessvärre åkt på den stora blodmasken i stallet.. Jag har tidigare delat stallet med en annan inackorderad. Förra året gjorde...
Svar
19
· Visningar
781
Senast: Lucifer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama